Guldhund

Alla inlägg den 21 december 2011

Av Ingela Karlsson - 21 december 2011 22:45

Jag är på jakt,..... på ridhus. Jag önskar jag hade ett par miljoner så jag kunde få ett eget! Tänk er att alltid kunna träna, aldrig vara beroende av väder och vind? Vilka möjigheter det skulle ge. Jaja det är bara att drömma vidare och hoppas jag vinner på postkoden.... haha. Har inte vunnit en gång sedan 2008 då jag gick med. Men jag törs inte sluta!



Har fått lite tips och pratat med ett par. De flesta är vänligt sinnande till att hyra ut, En del tar hutlöst betalt medans en och annan är prisvärda!


Glömde skriva igår om rubriken. Knäppt, men strunt i det! 


Jag har haft en djup tankegång i dag ang Nike då hon varit sämre och vi varit hos Marie. Om hennes kropp och hennes liv. Hon är mitt allt och jag gör allt som är bra för henne, och där är det en tolkningsfråga.



I min värld har hon det bra. Hon är med på promenader, hon får stimulans på kurser, hon får träna lite lydnad med väldigt lite krav på baldelskontroll, hon får göra uppletanden som hon en stjärna på mm. Hon får leva det goda livet. Om jag inte hade lagat henne hade hon somnat in dryga 3 år gammal. Då drog hon in i tallen och spräckte en del i sin kropp. Tokfia. Men det blev 100 % bra, tack gode gud för Krister som lagade henne. 



Hon har ju blivit lite sämre, klarat mindre belastning. Periodvis helt i vila. Men jag har laborerat med hennes medicin och tycker nu att hon faktiskt är lite bättre. Hon klarar mer i skogen.


Hon älskar skogen. Ni ska höra henne när hon förstår det är skogen som gäller! Herregud. 



Jag älskar den hunden så högt. Jag hoppas innerligt jag får följa henne ett bra tag till. Jag är realist, men jag gör ALLT. Rehab är viktigt för henne, tidsödande, men så värt det. Det vi har kan man inte köpa för pengar. Inte för alla pengar i världen.


Hur kan man motstå henne?


   

             

Ovido - Quiz & Flashcards