Guldhund

Direktlänk till inlägg 8 januari 2012

Ulla borta

Av Ingela Karlsson - 8 januari 2012 22:15

Jag såg Ulla senast i fredags när jag hade en liten goldenvalp på privatträning. Sedan hade jag inte sett henne. Det kom jag på i går kväll halv 12... Jag bad Andreas gå ut och kolla i vårt förråd längts bort och kolla om hon blivit instängd igen.

Han knallar ut snäll som han är, för han vet jag inte kan slå mig till ro om jag inte får klarhet...

Och vem kommer han in med, travandes före honom.... ULLA!!!


Haha Han har räddat Ulla igen skojar vi om nu. Ulla är ju då en ganska ilsken katt som bara gillar mig har varit så arg att INGEN har kunnat klappa henne mer än jag, och bära henne! Hon har blivit mildare sedan Ester flyttade. Så nu kan han klappa henne, bara hon har rätt färg i ögonen.... Haha den katten vet vad hon vill.

Men törs hon inte röra då jag har jagat henne genom huset när hon flog i mig och jag fick tag i henne och svepte in henne totalt vansinnig i filten. Jag fångade henne genom att kasta filten över henne... Sedan gick jag så med henne fastlindad i filten, under armen... länge.


 


Efter det så är hon snäll. Kan inte ha en katt jag är livrädd för! Jag älskar denna katt, hon är min efterträdare till Arnold som också var mattes katt. Han morrade åt husse, slutade spinna när hussse kom i rummet, men han var snäll. Han gjorde aldrig ngt.

Men hur som haver så kom bästa Ulla tillrätta och matte kunde somna med henne som vanligt på bröstet!


   


Dagen har bestått i att elda i gamla huset och haft roliga kurser! Skönt att vara i gång igen. Lite mjukstart med två kurser på helgen. Superkul! Blir lite förslöad känner jag!


Efter kurs skulle B åka hem A kom efter henne vid planen. Adelia körde lite med B under tiden tills vi var klara! Nu kommer vi sakna henne tills nästa gång de ska iväg!

I feb skulle även Atena komma, men nu går det itne för jag ska resa bort ngr dagar. Varför får ni reda på med tiden. Men inget jag kan ändra, och jag har så dåligt samvete gentemot Carina. Gillar hennes Atena.... schäfer....

Men man kan inte styra över allt. Det är bara att inse.


Sedan hem och ut med hundarna och lite foto. Skoja fick valla lite. Lugnt och så. Hon ska till Krister i morgon. Så jag rör på henne som Marie sagt.



 

 
 
Ingen bild

carina o atena

16 januari 2012 04:44

Inte ska du ha dåligt samvete för att du ska åka bort! Även om jag inte ri
ktigt förstår att du inte avbokar allt för min lilla Atena, hihi... Man borde i alla fall ha fått reda på vart du ska för att kunna avgöra om det var ett giltigt skäl att inte ha henne, eller hur?? Inte för jag är ett dugg nyfiken, inte jag inte!!! Kram

Ingela Karlsson

16 januari 2012 10:39

Du är få go Carina!! Du får veta inom sinom tid! Och det är ett giltig skäl kan jag lova!
Men jag har så gärna henne nästa gång!!!!

Stor kram

 
emma och disa

emma och disa

16 januari 2012 10:26

Haha katter är roliga! Vår förra katt, Sixten, som gick bort i somras, var f.d stadskatt som retats av alla grannbarn så när han kom till oss tog det ett tag innan han litade på oss. Men sen när han gjorde det fick vi lyfta och bära och gör allt sånt vi ville. Fast höll man honom i famnen och kelade med honom spjärnade han emot med alla tassar och vände bort huvudet med en riktigt förolämpad och äcklad min. Skön katt :P

http://maalabroshundar.blogspot.com

Ingela Karlsson

16 januari 2012 10:41

Ja katter kan verkligen utveckla speciella personligheter. Man gör inte som man vill med en katt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards