Guldhund

Alla inlägg den 13 oktober 2012

Av Ingela Karlsson - 13 oktober 2012 07:45

I dag har jag varit på tävling i Viken!


Vid lottningen var vi 4 st. Jag fick sista numret.... 25% chans att få nummer 1! Och så blev det! Jag har inget emot att gå in som nummer 1 i sig. Men med Viska somman helst behöver köra ett tag innan. Det är inte det optimala för oss!


Viska gjorde bra i från sig. Såg hon hade haft ett tass flytt i sitt i grupp. Men hon såg inte så orolig ut som hon kan göra. Platsen bra.


Vi fick lite tid att köra innan vi gick in. Jag försökte blåsa ur henne lite kvickt för att sedan sätta henne i koncentration.



Herregud. Det är som att gå med en tickande bomb bredvid sig! Hon laddar så fullt att tappar jag henne lite så kommer skallet. Och det är dyrbart!


8,5 Ff gick ganska bra. Inget ljud i vändningarna! Yippie! Liiite gurgel i steg ff som ingen mer än jag hörde. Vi fick ett skott, dovt, lååångt borta som hon registrerade precis när vi skulle starta sakta marsch. Lite låg belv hon men följde med i rätt pos. Duktig tjej. det var säkert det som gjorde att hon var tyst i stegff.

10 Z gick jättebra. Fina skiften. Bra stadga.

9 Ink. Bra lite snett i min smak. Avdrag på tempoavslag precis vid ingång.

10 på rutan Jättefint! Ngt vid i ingången kanske.

9 Dirr app. Jättebra, ett tempoavslag precis vid ingång.

9,5 Metall Mycket fint. tempo stod det

9 Vittring tempoavslag vid ingången! En gränsfall nolla. Vet inte säkert om hon var på en pinne eller föste den .

10 Fjärr Tror det var en tia!


           


Det slutade med 300 p och en klassvinst.

Det roliga i det hela är att så många är så snälla och kommer fram och berömmer hur fint det ser ut. Själv har jag inte den känslan en tävling som denna, för vi får inte det där flowet i programmet. För hon är för het och jag har nog med att hålla i henne! Men det är ju bra på ett sätt för då syns det väl inte!

Men det betyder inte att jag inte ser allt det bra hon gör i sitt program! För hon gick riktigt bra. Laddad till tänderna. Fina detaljer fin helhet. Det är ju ljuden jag slåss med.



Jag är riktigt nöjd med programmet.

Vi ska jobba vidare på ljuden, helheten och så vi hittar tillbaka till det där flowet när man bara kör utan att behöva bromsa sig igenom det hela! hihi


Grattis till fina rundor där nere och även i Boxholm där ett gäng var!






Ovido - Quiz & Flashcards