Guldhund

Alla inlägg den 28 oktober 2012

Av Ingela Karlsson - 28 oktober 2012 00:00

I dag for vi till Västervik för att starta elit och klass 3. Viska och Skoja var med och Nike förstås. Lorna var med och hejade och hjälpte mig! det är så skönt med vänner som följer med och lägger ut pinnar och styr! Tack!


När jag åkt kommer jag på att jag inte hade med mig ngr koppel! Men det löste sig i alla fall! Tack Hanna!


Med Viska fick jag nummer 3!!! Och Skoja fick jag nummer 1! Annars fr jag ju alltid 1 med Viska! Men siffran 1 förföljer mig fasiken.

Jag vet hur jag blev när jag på årets SM fick nummer 1!!! Herregud det tog timmar innan jag hade hämtat mig. Gick i däck!

Jaja. Viska fick göra måååååånga uppletanden innan vi gick in. Och det gjorde nog nytta!


        


Hon gjorde nog sitt bästa ff någonsin!

z jättebra, ngt sned i stå. Inkallningen var en av hennes bästa!

Rutan kanon! Dirr app!hjärnsläpp. Skulle ha mitten till varje pris! Tog inte omdirrigeringen. Skrälle! Men fick in rätt.

Metallen jättebra. Vittringen skitbra.

Ja fjärren. Det går troll i den för henne!

Vad händer när jag vänder mig om? Jo två hundar vrålar i åt varandra på verandan bredvid. Och vi ve ju hur hon är när andra hunar låter=LÅG!

Fick ta ett dk direkt på första sitt.

Vad händer då? Jo det kommer två rullskidemänniskor med stavar på asfalten. Och vad tycker Viska om smällande ljud? Inte alls....

Hon gjorde skiftena utan en rörelse framåt men långsamt. Det som var så bra var att hon gjorde bakåtsitt trots ljud! För när hon blir rädd klarar hon inte det, då lägger hon sig!

Det är inte kul att ha en ljudkänslig hund för det är ju sådant här som händer runt en. Men jag tycker så synd om henne att det ALLTID ska h'nda ngt just i fjärren som hon redan tycker är svår efter händelserna runt om som skrämt henne.

Skulle vilja att hon får avsluta med sin fina fjärr utan ljud ngn gång!

Men hon gjorde en superrunda!!!! Vi slutade på 300 p tror jag och klassvinst! Min finaste Viska som jobbade på så bra!

Största plusset i dag är att hon var tystare! Jag har kört hårt med det och så uppletanden var bra för henne!

Bästaste Viska!!



Sedan Skoja lilltroll.

Gruppmomenten bra.

Ff kanon!!!!!! Lite svaj men så bra!

Sättande skitbra. Ink bra med ngr steg.

Rutan....nöthund! Hon tänkte vittring! Jag tror jag förberedde haftsigt vid eftertanken. Lyssnade inte på kommadot alls utan bara sprang och letade pinnarna!!!! När domaren bröt sprang jag mot rutan en bit och frågade vart är rutan. Då sög hon den och jag skickade henne snabbt och ställde henne! Perfekt! Det gäller att vara kvick så inte TL hinner med! hihi Bra inför nästa tävling i alla fall!


Sedan hopp app. Perfekt rent ut sagt!

Likaså metallen. Vilka upptag och vilka ingångar hon hade. Helt makalösa. När lärde hon sig det??? Inte ett tugg alls!

Vittringen.... ut i fem hundra, gick från höger till vänster, fortfarande i fem hundra, när hon kommit till ssista pinnen klippte hon den helt utan tanke men full syra in med en så perfekt igång och apportering! Vad ska man göra annat än att le? Hon var ju stensäker på att det var rätt och hon såg så själaglad ut när hon kastade sig in vid sidan!


Fjärren. Jättebra. Tog alla skiften med lite framflytt. Där är vi inte klara alls men hon gör en riktigt okej fjärr med snabba skfiten. Skulle vija ha dem med lite mer tanke gärna ngt långsammare.... Alltbehöverinte göras fort, det blir lätt fel.

Jag har hellre en lite långsammare frusen fjärr i slutändan än en snabb med kompensation. Vi jobbar vidare med den!


Summa summarum blev att med 2 nollor, rutan och vittring=dyrt, blev det 238,5 p och klassvinst!



Hon gick så förbaskat bra! Jag kan faktiskt inte förstå hur det har blivit så här!

Viska som jag tränade med jämt kan jag förstå. Men denna lilla tös! Hon måste vara född lydnadshund! Nu stryper Anna mig,,,,


Roligt var att även klass 1 vanns av en Skogsvallare! Så i 3 klasser var det Skogsvallare i topp! Mycket roligt!


Sedan in en vända på Karlssons för att köpa sköljmedlet de inte hade....

Sedan hem. Ha kurs på kvällen vilken gick bra.


Gud vad duktiga hundarna varit i dag!

Nike med förstås. Hon fick göra uppletade i skogen!


Grattis Hanna och Kakan som tog sitt SE LCH!!!!

Skapa flashcards