Guldhund

Direktlänk till inlägg 3 januari 2013

Elkniv

Av Ingela Karlsson - 3 januari 2013 09:30

Så i dag var det då dags för att kastrerar vår älskade Viska!

Sov dåligt i natt med, uppe och tankarna snurrar konstant.

Jag ahde ingen dålig känsla för operationen, för då hade jag backat direkt! Inte en gång till ekar det i huvudet.


              


For in till Krister. Vi pratade och drack lite kaffe och Viska fick lugnande. Hade med mig Skoja för att ha ngt att fokusera på. Nike brukar alltid vara med annars. Men vill inte att Viska ska ha den stora hunden där bak sedan.


Medans Viska slumrade in så kände han på Skoja som lätt som en fjäder hoppar upp på bordet. Hon uppskattar inte undersökningen. Accepterar det men gillar det inte... Surtant!

Efteråt hoppar hon lika lätt ned. Hon är den enda hunden som får hoppa ned själv, det ser så löjligt elegant ut! NIke kastar sig rakt ut och man ser hur hon bara Yippie!!!! Skoja hoppar ned med en tanke...



Jag var med tills de bytte till op bordet. Vi pratade om det här med blödning och det. Men han använder ngn typ elkniv. Så är blödningen nästan obefintlig. Märkliga saker det finns.

Jag lämnade henne med tungt hjärta och gråten i halsen.

Åkte direkt till apoteteket och tog ut medicinen.



Sedan tillbaka.


Det gick snabbt och lätt! Inget blodigt. Allt friskt och fint. Inga systor eller ngt märkligt! Underbart att höra.

Det blev ett par timmasr lång väntan. Lite lugnare var jag allt, men man är rädd det ska hända ngt efteråt. Lakritz levde ett par timmar och en va mna bästa vänners tikar dog efter en vecka.

Men sedan tog det två timmar innan hon vaknade så hon ställde sig upp! Hon viftade lite på svansen och såg så där eländig som bara älskade Viska kan ni vet!

Hon vankade ut till bilen och jag lyfte in henne.



Väl hemma fick husse backa intill bilen på isgatan för där vågade jag inte låta henne gå. Sedan bar jag in henne. Husse var livrädd jag skulle ramla med dyrgripen så han gick bakom och höll i mig! Vilken syn! Han är rädd om henne.


Hon åt mat. Sedan lyfte jag upp hennei soffan och hjälpte henne lägga sig på sidan. Sedan sov hon ett par timmar. Sedan var hon lite piggare!

Kvällen var lugn.


Stor skillnad på att ha henne sjuk mot Nike. Nike fick man bevaka varje sekund. Ovh vad hjälpte det när hon fick ett psykryck så såret brast och tarmarna hängde ut. Fick ju åka in och söva henne en söndagkväll hos Krister och stopp in det hela igen!

Nike gick i koppel ett bra tag. Viska äringen fara i kväll. I morgon är det nog värre för då brukar de vara som vanligt!


Nu är jag glad och lättad. Faran är inte över men den minskar!



Tack alla fina ni som hållt tummar för oss!!!


Nästa gång är det Skojas tur....

 
 
Ingen bild

Cilla

4 januari 2013 12:52

Kramar från Sessa och mig till Dulle

Ingela Karlsson

4 januari 2013 13:04

Tack! Saknar er !!

Kram

 
Malin

Malin

4 januari 2013 23:04

Hejsan!!
Ge Dulle massa kramar från mig är du snäll!!! När börjar Cockergruppen träna igen? Ska försöka synkronisera mitt nästa hembesök med kurstillfället :D.
Saknar er en massa och håller tummarna varje gång någon från Team Ingela tävlar!! Om jag lyckas få jobb i Östergötland till hösten, finns det plats för mig i Cockergruppen då? Sasha och jag saknar gamla gänget ;)
Kram till er alla och god fortsättning!!!

http://sashaschafer.blogg.se

Ingela Karlsson

4 januari 2013 23:43

Åh tack Dulle blir superglad nu!!! VI börjar nog i feb beroende på vädret. Hoppas du kan komma!!!
Vi ska nog fixa en plats åt dig en grupp!!!
Hoppas du får jobb här så vi får hem er!
GOd fortsätting till dig med!!!
Kram

 
Lotta o pojkarna

Lotta o pojkarna

8 januari 2013 22:49

Åh va skönt att det gick bra en riktigt god fortsättning till hela flocken kram

http://zebulon.bloggplatsen.se

Ingela Karlsson

11 januari 2013 10:56

Tack Lotta. Ja verkligen skönt!!! Det är alltid en oro det där med att söva djuren!!

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards