Guldhund

Alla inlägg den 10 maj 2013

Av Ingela Karlsson - 10 maj 2013 13:45

I går for jag till stan för att möta Adelia. Vi skulle kolla på tävlingarna och träna ett pass.


Och när vi satt där och tittade på alla duktiga ekipage så var vi båda sådär heta och sugna på tävla! Varför hade vi inte anmält hit med???? Vi ska ju till Sommen i helgen!


Adelia körde igenom mig och Viska och hon gick ok. Slarv vid dessa förbenade konskick! Vallar in apporterna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!! Får man strypa en hund som inte vallat ngt i hela sitt liv när man börjar med det 6,5 år gammal!!


Hon gör mig grön den där damen! Men jag älskar henne. Vilken fantastisk hund hon är. Verkligen fantastisk.

Att vi kommit dit vi är med hennes rädslor gör mig så stolt.


I dag har det varit e bilens dag! Var hos Adelia strax efter 7 för att fara mot Halmstad för att hämta.... en valp!


Resan ner var väldigt händelserik ur många synvinklar. Av hänsyn till adelia berättar jag inte mer!

Kisspauser, kaffe, prat, terapeut, kunskap, 3 kg godis, upprepning, egoism, glädje, lycka.... ja det är ngr ord vi kan använda för ditresan.


Väl framme så kan man bara säga, fy fasiken vad söta rottisar är!!! Lilla Artist var så trött efter en fm ute i trädgården! Men så söt, så förskräckligt söt. Jag var helt såld på henne! Dessa trubbiga nosar!!!!


Innan pappren var påskrivna vågade jag inte andas knappt! Upprepningar Adelia....

Att skriva papper och vara 45,5 och halvblind är inte ngn bra kombination!

Jag fick skriva allt åt Fru Andersson och sedan peka vart hon skulle skriva under...HJÄLP säger jag!


In i bilen med detta troll och påbörja resan hem. Också en inressant resa!


Vi skulle in på Biltema ngn stans, när vi kom fram var det lager, vände. DÅ har den där förbaskade GPS bytt färdrutt! Så vi hamnade ja vi vet faktiskt inte vart vi varit egentligen!


Ngr ledord på hemresan:

Samvete, negativa människor, INGELA, INGELA, positivitet, glädje, lycka, ömhet, avundssjuka, felåkning, kaffe, trött, skratt....dyra fakturor....


Nu har Fam Andersson fått hem sin nya medlem!

Bianca tog emot henne fint, nonchigt! Valpen morrade! Hahaha


Jag är så oerhört glad för Adelias skull.


Jag har vetat detta länge, fast hon själv inte förstått det. I dag har hon nog insett samma sak jag sett!

Och den glädje hon kommer få uppleva med sina två hundar är helt fantastisk!!


En hund=glädje, två hundar=dubbel glädje!


Adelia min vän!

All lycka till dig och familjen med dina hundar. Ni kommer uppnå stordåd tillsammans! Ännu en rottis i eliten!!

Ovido - Quiz & Flashcards