Guldhund

Direktlänk till inlägg 25 januari 2014

Vad säger din hund?

Av Ingela Karlsson - 25 januari 2014 21:15

I går var det lite styr på morgonen. Rasta hundar och det vanliga.


Ett möte i stan har avklarats under dagen Gick bra. Blir spännande att höra om utvärderingen sedan!


Var hos en av mina allra goaste och bästa vänner. Hon betyder så mycket för mig. Undrar om hon vet det? Flera timmar av prat och skratt och kaffe blev det. På vägen hem ringde jag en annan vän som har parat sig hund!


Nu hoppas vi det tar sig!!!! Jag vet hur mycket hon längtat efter detta!! Så jag hoppas innerligt det blir ngt!


Får inte in ngr bilder uppenbarligen!!


Andreas jobbade lite övertid. Bättre de sätter in honom på helg så det blir ngt gjort!


I dag hade jag en väldigt rolig kurs! Vad säger din hund!

Vi satt inne och hade teori ngn timma och pratade och alla fick tex säga vad de hade för typ av hund. Så var det spännande att se dem hur de var när de kom ut!


Och det var spännande! Det visar sig attman ofta tyder sin hund fel. Inte för att man vill utan för att man vet för lite om hur hunden kommunicerar.


En underbar grupp som ställde frågor och var så vetgiriga!

En salig blandning av olika hundar, vilket är perfekt för en sådan här kurs!


Som sagt en oerhört intressant dag. Nu fick de lite läxor de ska göra tills nästa tillfälle som är den 15 feb!


Andreas och Conny var efter vår nya avelsbagge i dag! Han heter Claudius i stamtavlan men han ska heta Egon. Egon var jättecool när han kom. Lung och samlad.


När han kom in till tjejerna blev de så nyfina på honom. De sprang efter honom och styrde. Och han sprang och nosade på alla och var lyrisk.


Vi hoppas han är lika snäll som Arne och då får han vara kvar lääänge! Arne får nu gå så länge han är frisk. Han är ju steril så han kan vi ha vart vi vill! Ska bli spännande att se hur det blir att sätta i hop dessa tre herrar efter betäckingen! Hrmf.... Evert är ju liksom stor. Egon är en fin reslig pojke men en miniatyr bredvid Arne som är gigantisk pälsbagge!


Segra fick lite träning inomhus! Hon har börjat fuska lite med hur man lägger sig nu  när vi trälat lite med uppsitt från ligg. Hålla i pinnen, lyfta och kunna vända med den.

Ingångar som vanligt och det tror jag börjar fungera lite faktiskt!


Roligt är det i alla fall!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards