Guldhund

Direktlänk till inlägg 27 januari 2014

Livrädd

Av Ingela Karlsson - 27 januari 2014 21:45

I går var det södag och aktivitetskurs!

Vi körde lydnad i två olika grupper. Efter vad det är för typ av hund och vad just den behöver.

I denna grupp finns det två hundar som är ganska osäkra. Den ena har blivit antastad och har lite rädslor. Den andra har inget sådant i bagaget utan har lite osäkerhet i alla fall. Två underbara hundar är det och dess förare med.


Den ena har kommit under många kurser nu och det är så roligt att se dess framsteg. De med osäkra hundar fick jobba tillsammans med speciella övningar just passande för dem. Kändes riktigt bra!

           


Jag gillar verkligen att jobba med de osäkra och bygga på dem! Det är så himla givande och stimulerande!


De som inte har osäkra hundar fick göra svåra stadgövningar. Sitta med 10 cm mellanrum utan att bry sig om varandra, kalla in dem en och en, ja mycket mer! Och de är så himla duktiga. Gud vad de har tränat stadga i sina dagar och jäklar vad bra förarna gjort det!


Det är så roligt att se allas djup engagemang och jobb!!


Innan kursen fotade jag lite åt Lena. Hon ville ha lite rörliga bilder. Hoppas det blir ngr hon kan använda inom sin kennelverksamhet som reklam bilder!



Dagen har varit papper papper och promenad med stollarna! Så mysigt för dem i snön! Värst i snön är Nike.... är ni förvånade??? Hon ligger på rygg med tassar upp eller plogar med huvuet under snön...9 år och 10 mån! Kära älskade galna hund!


     


I dag skulle Adelia och jag tränat inne i Hundens hus Liten lokal men lagom för två. Men det får inte vara löptikar där och då var det inte lika kul längre. Indra löper! Så trist. Jaja. Jag for in till stan för att handla kläder till Sam!
Jaherregud han bad mig handla kläder åt honom! Trodde den tiden var förbi! Haha


Jaja jag hittade massor på rea och han kunde ha allt utom två t shirt och ett par jeans. Skönt klädförrådet är påfyllt!


Sedan for vi till simmet.



Alla fick simma bra pass. Segra skötte sig bra i dag! Vi blev inte osams en enda gång! Duktig tjej! När vi går ut och kissar dem så kissar hon och medans jag går med de andra bortåt springer hon och sätter sig vid dörren och vill in i badet igen! OBS Det är bara vi där, på hela parkeringen!


Nike simmar lite kortare ca 16 min. 20 in är lite för länge för henne ser jag. Måste ju acceptera det hela. Jävla skit helvetes faan! Ursäkta språket. Men jag blir så arg och ledsen när jag tänker på det!

L7S1 hoppas jag innerligt att de som föder upp har koll på. En fasansfullt tråkig sjukdom, eller vad man kallar det. Skulle Segra få det skulle hon få stanna i alla fall. Men nu har jag Nike med det och sett eländet under många år.

Maktlösheten är stor!


Adelia skulle simma Segra sista minutrarna. Medans jag skulle duscha Skoja. Då får hon ha en boll i handen för att hon inte ska följa med mig. Nackdelen då är att hon blir lite exalterad....



Adelia går i godan ro med bollen lite väl synlig, varpå Segra gasar upp och gläfser gällt, samtidigt som hon håller på att tappa bollen i munnen under skallet, samtidigt som hon känner det och liksom hugger framåt för att fånga bollen i munnen som hon tror ska ploppa ut.....

Det är bara det att det där hugget framåt gör hon samtidigt som hon följer Adelia med blicken som går bredvid henne, varpå Adelia blir skiträdd och gör en min så jag viker mig dubbel! Hon såg så jäkla rädd ut! Trodde hon skulle hoppa ut genom fönstret medögonen hängandes ut! Jag skrattade säkert i fem minuter innan jag kunde prata. Sedan skulle jag berätta det för Lina och Henrik och det gick inte.... Tårarna bara rann!



Stackars Adelia....


Ja simmet är en härlig kväll då vi skrattar och gråter! Vi kan komma dit skitförbannade men efter 10 min så är det på topp! Vi har god inverkan på varandra.....


Vägen hem var inte kul. Oplogade vägar och snö! Jag är inte rädd för att köra så, men jag tar det oerhört lugnt.

Väl hemma var man trött!



 
 
)adelia

)adelia

30 januari 2014 05:35

Ja tråkigt de blev med innomhus träningen.Men vi fick ju båda saker o ting gjorda;)
Kul att allt passa...nästan.
Och kul ja det har vi verkligen på simmet,,kan komma arg som ett bi o kommer hem som en lärka;)
Men rädd--JAAAAA skit rädd ju!!,Jag trodde jag skulle få henne i famnen..m hennes 30 kg kropp;) Vilken syn.jag skulle ha sutitt som ett frimärke..Cirkus skott släng er i väggen...Cirkus Norsholm är bättre haha..kram

http://www.nogg/kungsvikstorpsbianca

Ingela Karlsson

30 januari 2014 19:53

Ja herregud det hade ju varit en syn att hon hade hoppat upp och över kanten i din famn!!
Knappa 30 kg och 59,5 cm tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards