Guldhund

Direktlänk till inlägg 19 februari 2011

Lyckligt lottad /sorg

Av Ingela Karlsson - 19 februari 2011 17:45

Ja det är jag! Jag har en underbar familj, ett jobb som jag älskar eller två...  underbar djur och kan styra mitt liv ganska fritt. Jag är frisk och har hälsan. Det är väl anledningar nog att må bra?


 Men..... det är inte bara roligt med det där.... Djurproduktion har en baksida!


     


I dag har vi arbetat med djuren. Delat dem och sorterat dem inför morgon dagen. vi ska skicka våra sista lamm. Vi skickade för fem veckor sedan och fick jättefint betyg för dem. Vi är väldigt glada för dem. Eller glada.... ja ni förstår säkert vad jag menar.


Skoja fick jobba lite med djuren. Inte så mycket då det var lätt arbetat utan henne. Vi fick kaffe hos Lorna och smörgåstårta! Tack!!!! Du är så duktig på det där med mat! Önskar en annan hade det intresset....


Sedan mer jobb med djuren vid stora stallarna. Vi frös som satan. Så vi valde att servera dem hö till natten i stället för att köra foder. Det gör vi i morgon!



Har nu plockat undan de 7 tackor som ska säljas till en tjej som söker vallfår. Och ett gäng till mig själv.

Sedan blev vi bjudna på mat hos Lorna och Conny... Ja jag vet vi är bortskämda till max!!! Hemmagjord pizza som var såå god.


Sam har åkt till Linus över natten. De var här i natt så de skiftar lite. Mig gör det inget att de är här mycket, jag uppskattar det verkligen och så tycker jag väldigt mycket om Linus! En väldigt fin kamrat! Och Nike älskar honom!


Vi har tagit det lugnt. Sett lite på tv. Såg lite på medodifestivalen för jag satt med annat framför tvn. Herregud säger jag bara.... Det har gått ur sig det är ju helt klart..... Ändå kunde jag inte låta bli att snegla på det...


I morgon kommer Kennelmamma för att valla lite med sina troll och jag får mig en omgång med Skoj. Ska bli kul att ses... sedan åker ju lilla Fly hem igen. En underbar liten tik med hjärtat på ett ställe som passar mig...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards