Guldhund

Direktlänk till inlägg 20 februari 2011

Ledsamt/ träning

Av Ingela Karlsson - 20 februari 2011 10:15

I dag har det varit en tung morgon. Våra sista lamm har åkt.

Det är inte roligt och jag vägrar vara med. Jag är så tacksam att Andreas accepeterar det, att jag slipper den delen. För där går min gräns. Våra söta fina lamm som vi tagit hand om och vårdat med hela vår själ och hjärta.


I dag skulle Fly åka hem till Anna igen. Hon skulle hämta henne halv 11. Så de ringde och sa när det var grönt så jag inte skulle behöva se eländet.


Vi började med att valla ett pass på några av de sparade tacklammen. De ska säljas och sparas som vall flock. Så vi har räddat några....


Jag började med Skoja. Och jag fick en del bra tips av Anna som vanligt. Vad man ska tänka på, pacering osv....

Tycker hon gick ganska bra.


Vems dotter kan detta vara...

 

Och vems dotter kan detta vara... OBS hon har inte skadat tackan. 


Qajsa, snart 2 år GK VP. Skojas helsyster från första kullen S. Dimma / T. Joe  

  


Hon tog ut söta Lily ett pass. Tyvärr var inte fåren så rörliga som hon behöver. Men hon har utvecklas och hon är så fin! Jag gillar ju de riktigt bruna....


Lily

  


Lilla Fly kom ut och gick ett pass. En het dam men fin stil. Jag gillar henne skarpt, mest för hennes goa sätt tror jag!!! Hon är en liten svart och vit råtta som är snabb och kvick med lite humör!


Fina fly 8 mån på dagen


Sedan ner till flocken i Bellevue. Först fick vi kaffe hos Lorna. Tack för din gästvänlighet Lorna!!!

Där tog vi ut dem en stund på apellplan.... så nu får vi extra störning där tjejer...


Skoja gick ganska bra där med. Fick arbeta med att gå ut vidare flanker eller hur man ska skriva. Inte ett lysande pass av mig som förare.....


Anna körde Lily ett pass och även Qajsa ett pass.


Skoj med flocken.     


Sedan var Anna tvungen att åka mot jobbet igen på Valla. Medans jag fick mer besök av Marion som ska köpa 7 tacklamm av oss.

Vi åkte upp till de andra igen och så körde vi hennes vuxna två pass och hennes valp fick komma ut ett kort pass bara för att få se fåren.

Skoja fick ett kort pass och det gick skapligt, felen ligger på mig.... inte henne.


Sedan hem för nu var jag lite halvfrsuen. Varit ute i 6 timmar. Tack Lorna för filmning på fm!!!



Min underbara Nike. Stollan älskar att leka med isblock och snöblock.... jagar dem, skällerpå dem, biter i dem, bär på dem, kastar med dem.....

Jag kan inte med ord förklara hur mycket den hunden betyder för mig.


Visst är hon bara underbar?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards