Guldhund

Direktlänk till inlägg 1 mars 2011

Tänkvärda ord eller?

Av Ingela Karlsson - 1 mars 2011 08:45

Taget på FB:

 

Jag kan vara snäll! Men även elak.
Jag kan älska dig! Men även hata dig.
Jag kan bry mig om dig! Men även strunta i dig fullständigt.
Jag kan vara din vän! Men även din värsta fiende.
Allting beror på hur du behandlar mig. Ganska enkelt eller hur!!
......
Så är det, så sant så sant.

 

Hade en privat träning på fm. Det gick bra och jag hoppas hon fick lite hjälp och lite annat tänk! Kul var det i alla fall!

Sedan fikade vi och babblade massor med timmar! Haha vad tiden går fort när man har roligt! Men jag skyller på det var länge sedan vi sågs!

 

Sedan kollade jag till djuren som var på rymmen. Men Mariette tänkte snabbt och sprang in och satte på havremaskinen så då sprang alla in igen!! Haha svårfångade djur det där....

Vattnet krånglade till djuren så Andreas fått köra vatten till dem.

Mariette har hunnit massor i dag! Jätteskönt med hjälpen!

 

Sedan for jag hemåt vid halv 6, och det är ljust fortfarande! Bara helt underbart!!!

 

Min Baby

 
Jag fick rycket trots vi varit i gång sedan i morse. Stannade vid en plogad plats där de lägger flis. Så dit bland maskinerna.... Viska är ju ljudkänslig... Och så jobbade vi med fritt följ. Ett par raka inkallningar för att bryta med men annars bara fritt f i kanske 20-25 min totalt. Och för första gången på länge kände jag att: Ja vi kanske kan hitta tillbaka till höstens form! Hon gick ganska bra men framför allt var hon samlad och kunde fokusera. Inte så mycket ljud utan hon var i mina händer hela tiden! Det var riktigt roligt!!!
 
Hundarna har fått sin motion och jag är nöjd med denna dag med.
 

     

 
Sedan hem och fixa mat. Är det något jag inte gillar så är det att laga mat.... Har ni bra recept som går snabbt, inte behöver massa krångliga ingredienser, maila dem till mig!!!! Behöver inspiration! I veckorna hinner jag inte göra avancerade saker.
 
Och ni! Har ni glömt hur man kommenterar? Jag bloggar och ser att många läser. Så uppenbarligen är ni intresserade av min vardag! Skriv då något i bland det peppar mig att skriva nästa dag igen. Jag behöver den inspirationen när jag har mycket om mig för att orka blogga.

 
 
Malin

Malin

4 mars 2011 11:21

Hahaha, Skoja ser ut som hon svävar/flyger fram över vattnet. skit läcker bild!!
Kram

http://sashaschafer.blogg.se

 
Ingen bild

Carina och Atena

4 mars 2011 15:33

Härligt att du känner att ni börjar hitta formen igen. Får du några bra recept så kan du maila mig behöver också lite inspiration och som går snabbt. Tycker inte heller det är så kul att laga mat. Härlig bild på Skoja! Kram

 
Ingen bild

Emma, Disa, Wilma

4 mars 2011 22:51

vad fin hon är systern! :)

pannkakor med creme fraiche-röra är mitt tips. Kanske inte supernyttigt, men gott och mättande :D (i röran kan man ha vad man vill, jag brukar ha skinka, sallad, äpple och rödlök).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards