Guldhund

Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

Otäckt

Av Ingela Karlsson - 7 mars 2011 15:00

I dag så var jag så glad med tanke på beskedet att Molta ska bli pappa!! Nu håller vi alla tummar!


Sedan var det kurs. Två kurser men de var bra våda två. De jobbar så bra tjejerna!


Nike dundrade in i ett hinder, nu menar jag dundrar in i det. Hindret sitter fast i backen i snön! Så det går inte att rubba. Inte ens en hund på 43 kilo i fem hundra blås, dundrandes in i det så plankorna flyger all världens väg, och hindret viker sig.... men sitter fortfarande fast....

Nike bryr sig inte, reser sig upp och börjar springa igen.... Det är ju Nike liksom...



Efter 20 min så beter hon sig väldigt konstigt! Jag orkar inte dra det här men jag blev väldigt väldigt orolig. Trodde det var ryggen,... men det var det nog inte. Tyvärr.


Pratade lite med en person och berättade om det som hände efter hindret. Hon gissar på en sak. Och jag som trodde det var kanske av ryggen. Ack så fel. Fast jag tror det hade varit bättre än detta.

Jag vet inte om smällen är ngn orsak eller inte. Troligen inte.



Nu avvaktar vi. Men jag jag blir påmind om att livet kan ryckas ifrån dig när helst. I går var jag väldigt rädd det skulle ske med min älskade hund. Jag hade inte kontroll över det hela och det gillar jag inte. Hältor och sådant där är min grej. Inte detta.


Om det händer henne något kan jag inte förstå hur jag skulle överleva det? Jag kan verkligen inte förstå det. Hon är min själsfrände, min skugga. Jag älskar givetvis min familj högst men med henne är det något annat. Hon bara är Nike, min älskade Guldhund. Hon som alltid ligger bakom mig om jag är nere, som ligger utanför toadörren när jag duschar, som alltid bevakar mig, som alltid finns där, 24 timmar om dygnet... år ut och år in.... Lojalitet.


Svårt att förklara hur mycket hon betyder för mig, det bara är så. Hon och jag....

Jag blir tårögd när jag skriver det här, för jag har en rädsla i kroppen jag inte kan bemästra.

Men nu ska vi inte måla faan självpå väggen. Nu håller vi tummarna att det aldrig blir något mer! Nu har jag i alla fall skrivit av mig lite tankar.


           


På kvällen var det i alla fall sim med Bianca och Adelia. Viska fick simma 2*20 och Skoja 2*10. Nike fick ju inte simma.... så ni kan ju gissa hur det lät på Norsholm...


Sedan hem. Vi har ätit. Jag har funderat lite över husets planering. Snart ska vi lägga ut det vi bor i i dag till försäljning. Undrar om vi blir av med det? Och hur lång tid det tar att bli av med det.... Och blir vi inte av med det så får vi hyra ut det. Men jag vill flytta nu. Kommer älska det stället!!


I morgon är det privat träning och efter det träning med Adelia och Pia. Ska bli jättekul att se hur Viska är.


Skicka all god energi ni kan och har till övers till min Guldhund!


Oh vad jag älskar denna hund!!!


 
 
Ingen bild

Carina och Atena

8 mars 2011 15:44

Men fy vd otäckt med din guldhund, hon är verkligen speciell och en underbar hund och hon är verkligen mattes hund! Håller alla våra tassar och tummar att allt blir bra. Förstår att du längar att flytta till nya huset, det är i alla fall rätt årstid att sälja huset nu, till våren och sommaren vill många ut till landet. Stor kram till er

Ingela Karlsson

11 mars 2011 10:55

Ja det var inte trevligt. Tack för omtanken. Kram

 
Sara & Lusse& Lusse

Sara & Lusse& Lusse

8 mars 2011 16:02

Guldhund är stark! Hon kommer fixa de! Hoppas hoppas de INTE är nåt allvarligt! Massa Kramar till er från oss!!!

http://sarabroms.blogspot.com

Ingela Karlsson

11 mars 2011 10:54

Tack!! ja vi får hoppas det aldrig visar sig igen. Kram

 
Ingen bild

emma och disa

8 mars 2011 18:08

håller tummar och tassar!

Ingela Karlsson

11 mars 2011 10:54

Tack. Kram

 
Heléne, Mick & Tiger

Heléne, Mick & Tiger

8 mars 2011 18:50

Ja du min vän. Jag vet precis hur du känner. Vissa liksom griper tag i ens hjärta för alltid och bara tanken på att man en dag ska skiljas åt är nästan outhärdlig.
Men jag är övertygad om att du får njuta av din guldhund många år ännu, Ingela. Det känner jag på mig.
Kramar

http://web.mac.com/jackeoki2/Webbplats

Ingela Karlsson

11 mars 2011 10:53

Ja du har så rätt. Hon har verkligen bitit sig fast i mitt hjärta. Vi får verkligen hoppas du har rätt. Kram

 
Hanna och hundarna

Hanna och hundarna

8 mars 2011 21:11

Hoppas att det inte är något allvarligt med fina nike! tänker på er!! Kram kram

http://hannaholm.wordpress.com

Ingela Karlsson

11 mars 2011 10:52

Tack Hanna Kram

 
Ingen bild

Lotta o Pojkarna

8 mars 2011 22:15

nej Ingela inte GULDHUND inte hon kommer att vara kvar många år till...hon ger inte upp i första taget många guldhundkramar till er <3<3<3<3<3

Ingela Karlsson

11 mars 2011 10:52

Nej hon är envis som synden. Men utan självinsikt... Kram

 
Ingen bild

Lotta Östlund

8 mars 2011 22:27

Jag håller tummarna för att Nike och du kommer få många underbara år tillsammans. Kram.

Ingela Karlsson

11 mars 2011 10:50

Ja Lotta det hoppas jag med. Tack för omtanken. Kram

 
Ingen bild

Cilla

8 mars 2011 22:47

Jag hoppas att det ej är ngt allvarligt, snygga Nike pike,tänker på er kramar

Ingela Karlsson

11 mars 2011 10:50

Tack ja vi får hoppas på det bästa. Kram

 
Ingen bild

Eva,Lasso,Paxa

9 mars 2011 08:02

Ingela, jag förstår din oro, tiden stannar upp och tankarna mal.. man blir så otroligt medveten om vad som kan hända.
Håller tummar och tassar att det inte är ngt allvarligt med Nike. Att hon är speciell vet alla som träffat henne.
Kramar!

Ingela Karlsson

11 mars 2011 10:49

Tack Eva. Ja hon är annorlunda denna underbara dam. Kram

 
Ingen bild

Thina

9 mars 2011 10:03

ja du har samma känsla med Delfi. visst älskar jag alla mina hundar men med Delfi är det speciellt. Ang springa rakt in i saker. Bella dundrade rakt in i bilen för några dagar sen. Hallå hur kan man missa en bil liksom.Hur klantigt som helst. Men inget hände som tur är. Hoppas det är ok med Nike.

Ingela Karlsson

11 mars 2011 10:48

Det återstår att se. Kram

 
Ewa&Fannie&Wiktor

Ewa&Fannie&Wiktor

9 mars 2011 10:25

Sveper mitt lilla trollspö med positiv energi över dig & Guldhunden Nike <3!

http://goldenhits.blogg.se

Ingela Karlsson

11 mars 2011 10:44

Tack det behöver hon verkligen. Kram

 
Carro och pudlarna

Carro och pudlarna

9 mars 2011 14:01

Åhh älskade Nicke Nike guldhund! Håller tummarna att hon kommer att vara med många år till! Jag hoppas att det inte är något allvarligt och att hon blir bra snart! Styrke kramar från oss

http://pudelrace.se

Ingela Karlsson

11 mars 2011 10:44

Ja det får vi hoppas. Tack Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards