Guldhund

Direktlänk till inlägg 9 mars 2011

Tystnad

Av Ingela Karlsson - 9 mars 2011 10:45

Är det nästan som gäller.


I dag är det 11 år sedan jag tog bort min älskade Mia, min första alldeles egna schäfer som blev dryga 8 år, skelettcancer tog hennes liv. Jag undrar hur jag hade blivit om jag inte haft henne? Hon hjälpte mig så mycket.


Jag blir sällan sjuk. Vilket jag är otroligt glad för. Mitt immunförsvar måste vara jättebra, vilket jag är glad för.

Men det sätter sig Och det gör mig skitirriterad!! det är bättre att ligga dödsdjuk en dag och så vips är det borta! Men att inte kunna prata.... det är ett straff... hihi Och att jag får astmatsiska symptom gör mig också skitarg!


Lite röst har jag så jag har kunnat haft mina kurser i dag, så silla har det inte varit, men det kommer bli. tar lite bricanyl och korticonspray för att kunna andas! det går bättre då....


Den vackraste hundnosen.... Vad charmigt det är med det gråa som börjar komma...


     


Nu har jag blivit bortskäm med att det varit så bra träningar varje vecka! Så även i dag. I dag jobbade vi med programträning för att stämma av vad det tidigare arbetet gjort med dem. Och det går så bra!


Alla har utvecklats så mycket och det gör mig så glad!!!


I dag har jag även chockat tjejerna. Jag hade med mig lite mat och åt vid 13. ananrs lever jag på kaffe denna långa dag.

Plus att mellan de två sista kurserna så fick jag middag av underbaraste Lorna. Hon är så genomsnäll och har så mycket bekymmer om mig. Tack för att du finns!

Det gav lite ny energi.


Bianca äter is...



Nike har fått röra sig fritt från och till i dag. Varit med i koppel och ibland varit i bilen. Om det hade varit ryggen hade jag nog varit glad för då hade jag haft lite mer kontroll!

Jag avskyr att inte veta, att inte ha kontrollen, eller att kunna påverka.


Usch vilken tråkig blogg det blev.. bara gnäll!


Skoja varit med själv en del ute på plan och då är hon en pain in the ass på mig. Hoppar och biter mig och busar med mig! fast jag älskar det.... jag fostrar henne inte lika hårt som mina andra då jag vill ha henne lite wild and crazy, inte lika lydig utan väldigty självständig. Så hon får göra mer dumheter än de andra, men det är ett medvetet val. Fast visst kliar det i fingrarna i bland....


Viska fick också vara med ute en stund själv och vara störning.


Witch har nu ätit nya medicinen i cirka 25 dagar men jag tycker hon är mer slemmig.... inte helt nöjd,. Sover mer, om nu det är möjligt. Våran lilla prinsessa. det oroar mig faktiskt.


Jag älskar mina hundar så mycket, det ger mig energi och glädje varje dag!


Här ser ni några av den och ni kan säkert förstå varför jag älskar dem så mycket bara genom att titta på dem.


    


Sam har ont i ett öra i dag. Ska ringa VC i morgon. Det verkar inte bättre än att han ska få öroninflammation. Det har han inte haft sedan han var 4 månader. Och jag som ska i väg i morogn. Men Andreas åker ju med honom.


Varit på utvecklingssamtal i dag med. Vilken lärare. Han är så jädra bra att man får rysningar! Han kan verkligen ta ungarna. Kan man inte ta med honom ned till vammar nästa termin?


I  morgon är det Ullared!


 
 
Malin

Malin

11 mars 2011 11:36

ULLARED!!!!!!!! Love it!! Hoppas ni får det underbart roligt! Ibland måste man få gnälla av sig och att skriva av sig på bloggen är jätte bra. Hoppas du känner dig bättre snart!!
Kram

http://sashaschafer.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards