Guldhund

Direktlänk till inlägg 11 mars 2011

Medicinsk utredning

Av Ingela Karlsson - 11 mars 2011 12:45

I dag var dagen lite lugn på fm då man var lite sliten efter denna vecka. Inte sovit så mycket med tanke på Nike i början av veckan, sedan läse jag en bok till kvart över tre en natt, sedan lägger jag ju mig inte förrän cirka 1 halv 2, och så skulle jag till Ullared och gick upp halv 4.... Men i natt har jag sovit i alla fall fem timmar! Det är vad jag behöver!


I dag så styrde jag lite hemma på fm. Sedan var det en privat träning, en lite stökig schäfertik. En jättefin och rar hund. Men som kan ha en sjukdoms bild med. Så innan vi arbetar vidare med deras problem har jag bett dem göra en medicinsk utredning på henne. Jag vill inte gå in och stöka med en hund som kan ha beteenden på grund av smärta.

Jättebra ägare som vill sin hund väl!


Mitt hjärta!!


        


Efter det var det kurs. Vi kunde inte vara på min plan då det är isgata!!! Så jag ringde en kvinna om vi fick vara på deras mark. Och det gick så bra så.

Så vi for dit och körde. Vi körde en del programträning i dag! Och jag är mycket nöjd med tjejerna. De går från klarhet till klarhet! Vi har en del knutar att lösa men de minskar! Jag älskar detta jobb. Jag vet jag skrivit det ofta men det skriva jag ofta. För jag är så innerligt glad jag har detta yrke!


Dårarna



Tack syrran för att du kom och räddade mig!!! Så oerhört skönt. Du är guld värd!


Efter det var det hem. Lagade potatisgratäng och kött till Sam och mig. De andra åt sillgratäng mamma gjort till dem. Vilket Sam och jag inte äter.

Det var jättgott!

Såg på Let´s Dance. Och om Frank hade åkt ut hade jag inte sett på programmet mer!

En trevlig kväll med min familj, inklusive mamma och farmor.


Sedan börjar jag känna träningssuget komma.... tillbaka... så där lite mer...


I morgon ska de andra på hockey i Karlstad. Fäjestas mot Brynäs.

Farmor som HV 71:are ska med och även Nicke som hejar på något annat. Och så sams gudmor (Andreas syster). Så de blir full bil!



Jag ska ha privat träning igen. Ta djuren och ta hand om hundarna. Gratta La Belle och så lite annat.


Så min dag kommer nog att gå ändå!

 
 
Ancki Frida Agnes

Ancki Frida Agnes

13 mars 2011 15:06

Det är faktiskt himla kul att du ofta skriver att du älskar ditt jobb. Det får man göra!!! Det finns så många instruktörer som inte älskar sitt jobb och det brukar lysa igenom.
Håller med dig ang. Frank. He´s the MAN !!!!

http://www.goldentjejerna.se

Ingela Karlsson

13 mars 2011 23:19

Ja det kanske är så att inte alla älskar detta jobb.
Ja Frank is the man!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards