Guldhund

Direktlänk till inlägg 24 mars 2011

Hårblås

Av Ingela Karlsson - 24 mars 2011 22:15

I dag började dagen med att borsta Moltas. Nu var han lite tovig faktiskt. Brukar försöka ta direkt jag känner eller helt innan det blir. Men denna gång har jag missat.


Efter bortsning blev det ett bad! Han fick prova det nya underabrt gott luktande schampot. Melon och gurka!! Han luktar numer ljuvligt!


efter det blev det en hårblås, och så blåsa hunden torr vilket tar sin lilla tid.  Och borsta han igen då förstås.


Lilla Prinsessna Rakel blev också genomborstad. Man måste ju vara fin när man r Prinsessa.


Min älskade katt Ulla Blåsladd


     


Sedan har jag gått igenom de som anmält sig till tävlingsträningen på söndag! Det är hela 25 stycken! Alla är mina kursare utom 2 som brukar komma och träna lite. Ska bli jättekl och det kommer bli en lång men rolig dag!


Vår underbara tacka FulBollis. Hon är inte så fin men hon är underbar! Undrar hur många hon får i år! Men än kan jag inte ställa kaffemuggen på henne....



Färjestad vann i kväll över AIK. Det var jubel här hemma.


I dag har det varit en sådan där dag då hundarna bara är för mycket! Superjobiga, speciellt då Skoja och Nike. Nike leker som en galning. Rystar alla leksaker, springer med dem och rystar dem så det ska slå henne på sidorna. Bara stora tunga leksaker,,,,,

Skoja har kasta i väggen leken. Springer oc leker med något som hon kastar i väggarna. Herregud.


    


Moltas och Prinsessan har vankat hela dagen. Till slut fick de sitta i tvättstugan innan jag blev nervklen på dem.


Tacka vare vet jag luzzarna dessa dagara.....


Denna tass är det många som är rädda för!



Farmor är här nu med så hon ska hjälpa oss att packa ned lite. Hon ska ta tvättstugan och styra med. Väldigt tacksamt med hjälp kan jag säga!


Annars har dagen varit som alla andra dagar. Nej egentligen inte.... Det skulle kommit färskfoder men det kommer inte.... Så då blev dagen så att säga nästan ledig... Sedan finns det ju alltid saker som man kan fylla den med.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards