Guldhund

Direktlänk till inlägg 27 mars 2011

Tävling

Av Ingela Karlsson - 27 mars 2011 08:45

..sträning har det varit i dag.

Var på plats klockan 9. Adelia var redan där, och så Sara... kom sent! Någon hade glömt ställa om klockan.... inte jag, inte Adelia....


Ställde upp en elitplan med ett par lite längre transporter. Annars transportfritt.


Nemo tränar på att yla.


        


Jag hade planerat denna dag som en riktig tävlingsdag i stort sett. Började med eliten, sedan trean, tvåan och sist ettan.


Som tur är man omgiven av många människor, som gärna hjälper till. Därav går det att ordna detta.

Och det var hela 25 starter! 5 elithundar, 5 klass 3 hundar, 5 klass 2 hundar och 10 klass 1 hundar!


Fritt följ i grupp, därav lite galen skärpa... riktigt kul!



Grillen tänds också så man kunde grilla sig en korv eller vad man nu hade i sin matlåda.


Det blåste och var inte så varmt men inte superkallt. Kyligt,....


Vi började strax efter halv 10 och höll på till cirka 15:30 tror jag. Sedan var det prat efteråt så man varinte hemma förrän 17.


Det som jag gladdes mest åt är allas fria följ/linförighet. Jag ser sådan förbättringar hos var och en. Det gör mig så glad.

Och man ser vad slit i detta moment betyder. Vi har arbetat mycket med det. Och kommer göra det i fortsättningen med. Jag lägger väldigt mycket tid på just fria följet / linförigheten. Jag tycker dessutom det är så roligt!!!


Lottas söta troll Enzo som jag tog lite bilder på fredags. Sockertroll.



Tack alla för en helt underbar dag!

Tack för all hjälp, med stort som smått. Ett extra tack till Paloma som tog hand om Skoja åt mig tills mormor släpade hem Henne (Paloma menar jag då)


Sedan hem. farmor har packat ned en hel del. Och började steka pannkakor. Mums!


Dessutom så var det hockey. Färjestad slog ut AIK med 4-0 i matcher. Så stämningen var hög i huset.


Lite trött i kolat är jag allt.


Dagens bilder är från träningen i fredags...

 
 
Malin

Malin

28 mars 2011 10:51

Det var jätte kul och jag ser fram imot nästa gång!!
Kram

http://sashaschafer.blogg.se

Ingela Karlsson

29 mars 2011 07:36

Håller med dig Malin!!!! Och jag måste säga du jobbar på såå bra med Sasha. Och vilka ingångar ni har! De är imponerande. Kram

 
Lisbeth och Zack

Lisbeth och Zack

28 mars 2011 22:02

Jag planerade att vara med efter som vädret varit ganska bra sista dagarna men fick åka på ett akut sjukbesök till Borås, Hoppas att jag får en inbjudan vid nästa tillfälle och att det passar bättre för vi behöver få lite härlig inspiration,Bamse stor kram

http://sheltizack.se

Ingela Karlsson

29 mars 2011 07:35

Klart du får fler inbjudningar. Jag ger mig inte förräns du kommer!!! Hoppas besöket inte var av allvarligt grad.Kram

 
Ingen bild

Cilla,Sacki;Sessa

29 mars 2011 20:38

Tack för en trevlig dag,det ordnade du bra. Bra stämning bland alla deltagande, synd att det var så förb.....kallt & blåsigt Kram

 
Sarah, Pippi o Wilda

Sarah, Pippi o Wilda

2 april 2011 08:58

Ja, det är ju tur att en annan också kan glömma saker ibland... Vi har nog alla några gånger kvar innan vi är ifatt dig med sena ankomster ;)
Kram

http://flattar.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards