Guldhund

Direktlänk till inlägg 3 juli 2011

Fika med Conny

Av Ingela Karlsson - 3 juli 2011 12:00

I dag har jag varit i huset med goda vänner som ställer upp och skruvar möbler åt oss!

Båda jobbar en jäkla massa så jag är så tacksam att vi får eran dyrbara tid!


Jag och farmor började med stolarna. Trots jag sa jag inte ska skriva möbler för jag blir galen. Jag borde följt mina första tankar. För dessa stolar kunde blivit flis.


Det slutade med att jag bad den bäste förmannen som alltid ställer upp när man skriker PANIK! Så han och Lorna och Tobbe var hyggliga nog at skriva i hop stol.....arna! Jag var ett gott stöd. Körde uppletande med hundarna, servade med kaffe och skruvar och kom med goda råd. TACK!!!


I går så var ju farmot hos mamma med hundarna. En gång var Conny uppe och styrde med ngt och kommer då in med Skoja som har kommit på fel sida av staketet och var vid gaveln på ladugården! Hrmf.... In med henne. Tur han kom och såg henne tänkte jag. Men...


Sedan åkte förman hem och sedan kommer förman tillbaka...


Då har Skoja kommit ned dit! Hon har helt sonika skuttat över staketet vilket inte är något bekymmer för den studsbollen! Sprungit ned till Apellplanen... elelr till Bellevue för jag tror hon ville fika med Conny!

De andra säger att det inte var så utan att hon RYMDE för att leta efter mig, och eftersom jag tillbringar ett par timmar där varje vecka så.... ja resten får ni reda ut själva!

Själv tror jag hon var fika sugen...

I alla fall så fick inte hon gå ut mer! Utan tillsyn! Min Baby....


Söt?

 

 
 
adelia

adelia

12 juli 2011 16:13

herregud så söt hon är Skoja...;)

http://www.nogg.se/kungsvikstorpsbianca

Ingela Karlsson

12 juli 2011 23:35

Ja den du!!! Hon är så söt, söt som socker verkligen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards