Guldhund

Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av Ingela Karlsson - 10 augusti 2011 01:00

I dag var det upp kvart i 7 igen.


Dagen skulle tillbringas i skogen med 9 ekipage som ville träna sök! 


Håller inte på med det längre. Körde mycket sök med min gamla Mormor ch min första schäfer Mia. De var duktiga på det och älskade det.


Efter att ha jobbat hela dagen med det saknar jag det känner jag. Nästa hund ska jag träna lite sök med tror jag. Om jag känner så då. Jag har aldrig gillat spåret så därav inget spår, aptrist! Men sök! Apkul!


Vi började med att valla och styra. Sedan prata lite om hur det går till och vad var en ville med det hela.


Det var roligt och jag tror förarna tyckte det var lika roligt som hundarna! 


För hundarna älskade det verkligen. Även de som var galna i vilt verkade gilla detta!


Vi gick hemåt för lunch en timma. Jag rastade hundarna då. Hade med mig Skoja bara. Nike får inte ligga på kall mark så länge. Och Skoj behöver vara själv med andra hundar.


På efter middagen gjorde vi en annan ruta. Så avancerade vi lite mer med dem. Och de nappade på allt! Det var verkligen roligt!


I kväll har jag dömt deras Klubbmästare. Det får de starta i som redan tagit guld.


Sedan dömde jag guld och silver med! De var riktigt duktiga med sina hundar.


Lite sliten är jag i kväll. Lång dag.


I morgon är det halv dag med apportering. Sedan ledig em sedan förläsning för dem på kvällen! 

På em ska vi upp på ngn alp.... jag vet.... men det var roligt...


Ska ta mig ett par drinkar innan så jag törs åka liften!!!!!!!!!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards