Guldhund

Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av Ingela Karlsson - 8 augusti 2011 17:45

I dag for vi till Sälen för att jag ska jobba en vecka och de andra ska semestra!. Med oss är Linus och farmor.


Resan upp tog tid... lite rundturer....


Rastning ganska ofta för Nikes skull.


Ja hundarna var med. Nike, Skoja och Viska. De ska vara med som visningshundar och få jobba lite.


Stugan vi har fått är en superfin stuga med tre sovrum och sedan är det allrum och kök i ett. Nästan 70 kvadrat bor vi på!


Lindvallen är ju då stort. Men här ska vi nog kunna trivas.


      


Jag ska ju då jobba 4 dagar och ett par kvällar. Det är rasen Staby houn ( stavas det så) som har läger en hel vecka. 

Vi är tre instruktörer till. En som kör mycket jaktlydnad, vattenarbete och en som kör uppflygning eller ngt sådant där....


Min del kommer vara allmänlydnad, hundspråk, foderlära, sök och tävlingslydnad. Lite domare ska jag vara i olika grenar och så föreläsa en kväll.



Jag tror det kommer bli en superkul vecka med nya människor och hundar!


Hemma har vi Maria med familj och Eve som håller ställningarna i båda husen. Syrran är nog med på ett hörn med.


Djuren är våra underbara vänner som sköter, de delar på ansvar med vatten och tillsyn!


Tack alla ni som hjälper oss och ger oss möjlighet att få komma i väg en vecka om året!!! Ni är guld värda.



Ovido - Quiz & Flashcards