Guldhund

Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2011 07:15

I dag var det att gå upp kvart i 7. Duscha, rasta hundarna och knalla i väg till mn första dag på lägret.


Första passet skulle vara Allmänlydnad.


En drös ekipage hade anmält sig! Jättekul!


Vi jobbade med grunder, nogrannhet. Inte tjata ut kommandon. Förklarade varför jag vill ha så lite kommandon som möjigt i vardagen. Vad är slarvkomandon? När ska jag använda dem? Är det bra eller dåligt med slarvkommandon?


Vad berömmer vi? Ska man berömma en hund efter en tillsägelse?


Ett mycket bra pass och jag tror de var nöjda. Jag var det med dem i alla fall.


Sedan var det lunch. Så lyxigt att bara gå in i en stuga och sätta sig till bords! Slippa laga maten!


På eftermiddagen var det Vad säger din hund? Dvs läsa hund. Det en sak som jag vrekligen brinner för, att se vad hundarna säger till varandra. Hur de förmedlar till varandra sina budskap. Det tycker jag är fascinerande.


Här tror jag de flesta lärde sig mycket om hundarnas sätt att agera vid hundmöten, hundar som skäller osv.


Det var ett riktigt bra pass och förarna var så trötta i huvudet så jag tänkte Hjälp jag körde nogför hårt med dem!

Men det tror jag inte, jag tror bara de var så extremt intresserade, och hade så myket vilja att lära sig!


Sedan hem till stugan.


 

De andra lagade mat och jag kunde återigen bara sätta mig till dukat bord. Vilken service när man jobbat hela dagen!! Så skönt!


De andra har åkt och gått en del under dagen. Lärt känna området kan man väl säga.


Vi var en sväng till Sälen och tittade! Så fint! Vilken natur. Men nästan INGA lantbruksdjur! Undrar varför.....


Vi har sett en skock med får kanske 10-15 st i en liten liten hage. Och kanske 10 kvigor i en liten hage med.


I morgon är det sök som står på schemat. Då ska vi vara i skogen hela dagen! Härligt!

Ovido - Quiz & Flashcards