Guldhund

Direktlänk till inlägg 25 juli 2012

Traumatisk sorg

Av Ingela Karlsson - 25 juli 2012 17:24

Dagen började så bra. Kaffe, planer för dagen med kära syster, träffa vårt fadderbarn som kommer från Lettland till Sverige. 

Gårdagen under promenaden var hon lite slöare än vanligt inte fullt så sprallg som hon varit en tid. Ville inte ligga under täcket i natt när Andreas lyfte på det och bad henne skutta upp.

I morse var hon itne helt ok. Men åt glatt, gick ut med tvekan, men så är det alltid!!! Jag tyckte hon verkade ha lite vätska i buken, men det har hon när hon druckit mycket,  vilket hon gör ofta. Men vi hade koll på henne och sa att hon var inte som hon skulle.


Redan i går tyckte jag hon var ngt ljusare i munnen. Men det var heller inget konstigt då det går upp och ned med det efter operationen.

I dag var hon lite ljus så hon fick lite extra blodpudding vilket hon slukade! Åt mat och det med god aptit.

Vi hade ögonen på henne, men inte direkt orolig. Hon var ju nästan som vanligt. Lit slö men ändå glad och med.



Jag satt vid datorn. Luzzan var med upp, lite slö men med upp. Jag satt i telefon kö om trasig vara, 18 min. Hon gick ned under den tiden. Efter det ringde en kvinna och ville köpa en flock tackor. Vi satt och pratade och Andreas kommer upp helt märklig: Men Ingela, Luzille är ju död!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Jag flyger ned och där ligger hon. I soffan. Död! Jag blir nog chockad, vet inte riktigt vad jag gjorde. Det tog ett tag innan tårarna kom, att jag förstod hon verkligen var död. Är du säker sa jag till Andreas flertalet ggr. Svaret var samma varje gång. Ja hon är död.


Jag är i chock, hela vår familj är nog i chock. Så traumatiskt det blev.

Hon lämnade oss bara rakt upp och ned! På dagen 9 år och 5 månader. Har inte ord. 



Jag känner mig som i trans, det känns som jag ska gå sönder inuti. Vår underbart, fantastiska älskade flock har nu mist en medlem. En så högt älskade medlem, som betyder så mycket för mig, mer än vad jag trodde.

Flocken känns liten bara vid tanken. Ingen galen Luzzan som vovvar sina långa vackra välkomstyl. Ingen Luzzan som drar omkring med täcken i hela huset. Ingen Luzzan som ställer sig mellan benen och ska bli kliad på ryggen.

Ingen Luzzan någonstans.

DU saknas vår flock. Himlen har fått en klar och stark stjärna tänd. Men jag hade helst behållt denna stjärna själv. 



Du saknas oss älskade Luzille, du fattas oss så oerhört, mer än vad du kan ana!



Du var en fantastisk hund, en fantastisk jakthund och vilken fin hund i flocken.

Vi kallade dig diesel med kärlek, och det gick oss på nerverna ibland med din sävlighet. Men åh vad vi kommer sakna detta. Vi kommer sakna sig och din närvaro varenda dag. Du tog större plats än vad du visste, då du alltid höll låg profil.

Du var en norrlänning ända in islutet trots du bott hos oss sedan du var 4.



Här kommer en liten bildkavalkad på denna underbart fantastiska jakthund, familjehund!


                             

           




 
 
Thina o dogs

Thina o dogs

25 juli 2012 17:54

fy så tragiskt. KRAM!!!!

http://www.hotnshamless.se

 
Ingen bild

Lotta Enzo och Zeb

25 juli 2012 17:59

åh Ingela finns inte ord vad ni varit med om traumatisk ...skickar måånga varma kramar till er <3<3<3

 
Ingen bild

Jennie

25 juli 2012 18:10

Fy vad hemskt!! Stor kram!

 
Ingen bild

Kicki och Selma

25 juli 2012 18:35

Fy vad tråkigt och jobbigt... Kram!

 
Ingen bild

Adelia

25 juli 2012 18:54

Vönnen!
Jag beklagar verkligen eran sorg . Så traumatisk händelse.,, att det skulle sluta så, utan nån mer förvarning . Förstår att du inte kan få in det mentalt.. Ja vilken sorg ,, är så ledsen för er skull. Alla hundar har ju sin plats i flocken , förstår att tomheten kommer vara enorm för inte tala om sorg. Stor Styrke kram till er alla. Finns här för dig, kram<3

 
Ingen bild

Sandra

25 juli 2012 19:06

Fy så tråkigt!
Stor kram!

 
Ingen bild

Camilla

25 juli 2012 19:16

Oj, vilken vacker hund <3 Men å, vad hemskt att förlora en vän!! Fasar för den dagen.... Kram

 
Ewa&Fannie&Wiktor

Ewa&Fannie&Wiktor

25 juli 2012 19:41

åhhhhhhhh, Ingela vad tragiskt och dramastiskt. Lider med er och skickar ett stort fång med kramar<3<3<3!

http://fanniewiktor.wordpress.com

 
Linda

Linda

25 juli 2012 19:55

Åh :'( jag beklagar verkligen förlusten.
Många kramar till er.

http://Blogg.passagen.se/liri

 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

25 juli 2012 20:08

Tårarna rann när jag läste inlägget... Finner inte de rätta orden, så otroligt sorgligt! Styrkekram!

http://www.starsweepers.se

 
Heléne & Grabbarna

Heléne & Grabbarna

25 juli 2012 20:34

Stor kram till dig och din familj. Tänker massor på er. <3

http://www.high5hundkurser.se

 
Ancki, Frida, Agnes

Ancki, Frida, Agnes

25 juli 2012 20:49

Jag blir chockad när jag läser dina rader. Jag har aldrig hört om någon hund som försvinner på detta sätt utan mer förvarning. Fy så tragiskt !!!! Skickar massor med styrkekramar till er!!!!

http://www.goldentjejerna.se

 
Ann

Ann

25 juli 2012 21:13

Jag är ledsen för er skull.Det är så hemskt att mista sina 4-benta vänner! Skönt ialf för Luzzan att hon somnade i hemmets trygga vrå.
Kram

http://http:/blogg.passagen.se/unobloggen

 
Lisbeth .Zack och Wille

Lisbeth .Zack och Wille

25 juli 2012 21:14

Vad Sorgligt mina tårar rinner när jag läser din fina berättelse om Luzzan . Förstår att ni alla är i sorg och att tomheten blir stor. Livet blir aldrig sig likt igen när man mist en kär vän.
Vill skicka en stor tröste kram till er alla

http://sheltizack.se

 
Ingen bild

Åza

25 juli 2012 22:00

Jag lider så oerhört med dej. Jag sänder alla mina tankar och styrka till er. Sorgen är så vidrig.Saknaden ännu värre. Kram till alla er i famljen!

 
Monica

Monica

26 juli 2012 08:32

Jag lider så med er, förstår att ni är i stor sorg och saknad, mina tårar rinner när jag läser de rader du skrev. Jätte fint skrivet och massa fina bilder.
Skickar här massa kramar till er alla i familjen.

//Monica

http://malla80.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gunilla o Tindra

26 juli 2012 21:57

Finner inte ord ..... Kram! Men så fint och känslosamt och kärleksfullt du skriver.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards