Guldhund

Direktlänk till inlägg 14 maj 2013

Årsedebut

Av Ingela Karlsson - 14 maj 2013 14:25

I går for vi mot Sommenbygden för att göra vår årsdebut Viska och jag!

Vi mötte Adelia och Bianca vid 7 tiden. Jag åkte fel... åkte in mot simmet... herregud säger jag bara!!!

Vi packade in oss och sedan åkte vi!


Vi avhandlade viktiga saker i bilen som vanligt. Denna gång hittade vi!!!!!!!!!! Yippie!! Första gången vi åker i hop och inte åker fel?


Vi var i god tid, rastade, värmde upp. Rutor och fjärr!


Vi fick nummer 2.

Vårt program gick bra. Lite svajig i ff, dåligt i sprången. Z kändes bra. Inkallningen dåligt stopp! Rutan bra. Dirr app, bra men ett omtag vid sidan. Inte bra!

Metallen bra, vittringen riktigt bra, fjärren supernöjd!


Helhetsmässigt var jag väldigt nöjd med henne. Inte lika utåtriktad som hon kan vara! Ett skall mellan momenten. Annars tyst! Hallelulja.


Vi slutade på 306,5 p och klassvinst. Riktigt kul att börja med en bra tävling!

Extra roligt var att Adelia och Bianca tog ett första pris, och det är ett år sedan de tog championatet här!


Vi var många från kurserna som tävlade. Och ALLA gjorde så fina rundor! Är så stolt och glad över er!!!


Grattis tjejer sträck på er!


I dag började en valpkurs här. Så roligt! Valpar är för bedårande! Avslutade dagen med tävlingslydnad!




 
 
Ingen bild

adelia

14 maj 2013 15:09

Men vad är det du skriver???? Vi åker väl aldrig FEL...Tror du inte att det är dåligt skyltat? Det tror jag iaf..Ja denna resa blev du ju inte mentalt rubbad...haha,,,Jag vet inte om man ska skratta eller gråta...En massa konstigheter.Och som du såg var heliga Birgitta med oss hela resan;))Såg halva erat program sen såg jag filmen..Så himla bra ni är,vilken års debut!!.verkligen en förebild och hoppas att jag någonsin ska komma upp till elit m Indra.Tack för sällskap och allt i kring-kram

Ingela Karlsson

14 maj 2013 15:21

haha Den där stackars Brigitta!!! Ja vilka rundor vi båda gjorde!! Så kul!!!

Ja dessa skyltar det är vägverkets fel! Helt klart!!

 
Ingen bild

adelia

14 maj 2013 15:16

Ja herregud jag finner inga ord om denna resa.Det snurrade ganska så mkt i 2 hela dagar innan ,sen även själva åk dagen!!Jag var inte anträffbar inne i kolan!Bara att köpa 3 kg godis säger väl en hel del!All pepp talk,ja det var tur att jag knappt fick en syl i vädret.Jag tror jag vet hur det hade slutat.Men som sagt på plats var det nära med.Ja att ha dig som vän inkluderar ett helt paket med vetrinär,läkare,psykolog,vän,.....ja hela kittet.Inte alla som har det..Men tänkte på dig efteråt du måste varit klippt slut! Hoppas nångång jag kan åter gälda allt detta på nåt sätt,Ja sen våra resor slutar ju alltid med några händelser.Men fina minnen.tack vännen för stötting.kram

Ingela Karlsson

14 maj 2013 15:20

Du återgäldar det redan!
Ja en underbart kul resa med terapeut Ingela!!!! Nya yrket! Haha ja roligt har vi. Delar både glädje och sorg!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards