Guldhund

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2012

Nära att championat!

Av Ingela Karlsson - 7 oktober 2012 07:45

Det är Moltas valp!


Jag blir så glad så glad så herregud!



Moltas fick en date med Zindra på kennel Allerts. En kennel som sades till mig var en fin kennel. Vilket gjorde mig extra glad att hon då tog sig tid att leta upp vart Zebas Conjac fanns. Alias Moltas! Han försvann ju liksom när hans matte Lena gick bort och han flyttade till mig. Jag är ju inte känd i den världen direkt! **ler**

Daten resulterade att Zindra fick 4 valpar. En tik och 3 hanar.


     


Therese behöll den ljusa hanen. Vilket visade sig vara ett lyckokort! Hon vet väl vad hon gör de kvinnan.


Han har flertalet cert redan, knappt 1,5 år gammal. Både utomlands och i Sverige. Han har ett antal R cert dessutom! Visst de ger ju inget men det är roligt att han har det i alla fall.

Nu är ju inte jag ngn utställnings människa så jag frågar Therese vad det betyder med alla saker som han gör. Kan inte utländska termer. De svenska fattar jag. hihi


Jillans dotter med Nike! Snygga tjejer!


 


Jag gissar på att han är nära sitt utställningschampionat. Vet ju inte riktigt reglerna med cert i Sverige och utlandet hur det räknas.

Jag gissar på att han måste ha fyllt 2 år för att få championatet! Och ett av certen måste tas efter den åldern eller ngt sådant.


Dessutom ska han bli pappa!!! Han har redan en kull bebisar på gång. Det är så väldigt roligt tycker jag. Att Moltas ursnygga gener ska vidare! Att det inte stannade med honom och Zindras valpkull! De ska födas redan nästa vecka!


 


Han är ju verkligen snygg Molle, det tycker jag ju. Och Jillan sa sist hon ställde upp honom för korttagning att han var så snygg! Och jag håller med. Han är superfin. Nu är jag inte ngt snille på det där.

Men visst är han förbaskat snygg!


 


Alla gnäller på att jag har honom i päls trots jag inte ställer ut. Jag vill ha honom i päls. Just nu är han ngt mer kortklippt än i utställningsform. För på hösten blir det skitigare och med det liv vi lever passar det bättre den årstiden.


Han kommer aldrg mer ställas ut. Han är nära att bli kastrerad, om det det inte vore för det där med hur pälsarna blir.... Men tiden får utvisa hur länge jag står med honom som hane!


Just nu är han på kollo hos Cilla med familj. Tack snälla ni för att han får vara hos er under löpperioderna. Guld värt!!!!! Och han älskar ju er, det vet jag!!


Nike leker med Jillans barn!


     


I dag har vi desutom vägt alla lammen. Kan väl säga som så att vi behöver nog fundera på att skicka, eller redan ha skickat dem. Vi har redan slaktvitkerna på 50-58 kg.... de flesta. Endast uppfödda på grovfoder ska tilläggas så ingen tror vi pumpar i den kraftfoder för det blir inget.


Tackornas vikter låg på 40-50 kg.... Fina vikter med må jag säga. De är så satans stora!!!


I dag har vi även sålt en pälsbagge till en gård. Hoppas han får många fina år där med sina tjejer!!!


Dagen avslutades med en bra och rolig kurs! Härligt härligt!

Solen har lyst och underbart väder har inte gjort dagen sämre!

 
 
Felicia

Felicia

17 oktober 2012 20:33

Nice dogs:D

http://FeliciaochGlimma

Ingela Karlsson

17 oktober 2012 21:00

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards