Guldhund

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2012

Andra gången

Av Ingela Karlsson - 8 oktober 2012 22:15

I dag var det kurs som vanligt hela dagen. Två kurser hemma sedan hem och fixa med lite annat och sedan in till stan för att ha kursen där!


Alla kurser gick kanon. Jag är så imponerad av alla som kör. De är så ambitiösa och det är underbara gäng!!!


Efter kursen i stan bar det av till Norsholm för att som, numer vanligt simma med tjejerna! Andra tillfället av måååånga.


           


Vi har fast sim under många veckor! Problemet är att jag slarvat bort fakturan, så jag måste be om en ny! Så de inte låser oss ute! Hihi


Simmet gick bra i alla fall. Viska simmade väl så där 40 min och Nike 20 min och Skoja 60 min.



Det är otroligt bra träning för dem. Det är ju främst för Nikes skull jag åker. Men de andra med. Med tanke på Viskas artros som kom dryga 3 år gammal och Skojas två smällar hon redan hunnit få i det riktiga arbetet.Det sliter att jobba med djuren. Förstår inte att de håller som de gör. Stor skaderisk i skogarna kan jag tycka. Usch.



Jaja jag gör vad jag kan för mina djur.

Nike är som sagt sämrei kroppen. Och jag undrar dagligen hur länge det kommer gå. Ska hon klara en kall vinter till? Frågorna kring henne är många och jag är ständigt orolig för henne. Det är bar att vänta och se.

Jag kan i dag säga i alla fall att jag är glad jag följde Kristers råd att INTE operera hennes rygg. Jag var tveksam, men han avrådde. Dels med hur det såg ut och sedan med den hunden. Han har ju sett henne i några år så han vet hur stollig hon är! Han har sett henne flippa ut med....vilken syn!


På vägen till stan fick jag svänga in och köpa en dyr ljudbok på Stat Oil. Har blivit beroende!!!! 299 kr gav jag för den och så är det en karl som läser och jag hör inte ett ord av vad han säger. Grötigt och talar så lågt neri skalanatt jag blir totalt vansinnig!

Skitbok!



 
 
adelia

adelia

16 oktober 2012 22:36

Ja du gör verkligen allt för dina hundar....Och vi håller tummarna för Nike..Måste oxå hålla med att simmet har gjort och gör gott för hundarna,,,Ja flippa ur..det räckte med att se ett morgon spel så kan jag nog förstå ståhejet hos er på morgonen..haha,,,Kul att simmet startat igen iaf,men alla delar inte den gjädjen i anderssonska hemmet;)kram

http://www.nogg.se/kungsvikstorspbianca

Ingela Karlsson

16 oktober 2012 22:46

Haha den där karln du har. Han är ju kul! Hur ska han klara sig utan att hålla dig i handen tills han ska sova..... kl .... hihi kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards