Guldhund

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2012

Känna avsky

Av Ingela Karlsson - 9 oktober 2012 22:45

Att känna avsky är ingen angenäm känsla! Jag är för det mesta en positiv människa, som inte gillar att prata om jag har ont eller inte mår bra. Vill inte sprida den dåliga energi det ger min omgivning!


Men nu tror jag det rinner över för fröken Karlsson! Detta förbaskade regn! Med milda ord skrivet ska ni veta!!


Jag som absolut inte vill åka utomlands till varmare länder, skulle mycket väl kunna fara på sekunden! Jag avskyr verkligen regnet, det har inte gjort annat än regnat denna sommar och höst. Visst har det varit ett par fina dagar, men de är få! Grr arghhh!!!! Jag blir totalt rabiat!

Pust.... nu är det ute!


Dagen till ära for jag till klubben för att möta Lisbeth och Adelia för träning! Det regnade. Ja ni läste rätt!


Det slutade med att vi var inne i stugan och tränade pill på mattan. Jättekul hade vi och bra gick det. Ett bakslag på Skojas vittring. Men mitt fel. Måste tänka mig för hur det är runt om henne.


Var roligt att ses och prata. Var länge sedan jag träffade Lisbeth!


Detta pass vi försöker få tillsammans varje vecka är värdefullt på många sätt. Det är enda gången jag tränar mina egna hundar! Ett pass i veckan.. man får skämmas! Här tjatar jag på mina kursare hur viktigt det är med träning. Lever inte som jag lär alla gånger....


I alla fall uppskattat!

På em for jag på ett hastigt påkommet möte. Fick därför ställa in en privat. Men detta var såå viktigt. Den privata jag hade lite senare ändå ställde vi också in pga väder! REGNET!


Hoppas på strålande sol i morgon och -5!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards