Guldhund

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2012

Utanför?

Av Ingela Karlsson - 12 oktober 2012 22:45

Nu är två helt bara underbara dagar slut med bästa Karin Söderberg!


Jag har bokat in henne 5 ggr i år. Och en gång kvarstår! Och det är ju en himskans tur jag hargjort det för fy sjutton så jäkla kul det är att kursa för henne!


 


Vi har varit 6 ekipage per dag. En del går två dagar och en del en dag! Denna gång var det extra roligt för Britt var med som har en helsyster till Skoja. Reti heter hon. Det är den lilla svarta tiken som Sam och Andreas ville vi skulle ha.

Jag hade ju redan bestämt mig för Skoja bara jag såg hennes vita huvud! Men när vi var och kollade så ville de ha Reti.


 


Aldrig i livet sa jag. Hon var helt galen. Totalt sjövild. Bet och högg och for som en stolle!

Jag sa jag haft tillräckligt med vilda och galna hundar. Nu vill jag ha en liten och lugn! Jag vet jag tyckte synd om den som skulle köpa henne!

Ack så fel jag hade. Reti var en lugn cool tik. Såg jättefin ut!!!!


 


Väldigt lik sin mor Dimma. Och Skoja och hon var väldigt lika. Så roligt att se henne!!!


Skoja då. Ja herregud vad vi har jobbat. Karin ger oss svåra uppgifter! Vi lärde in look back. Så det kan hon lite nu. Det ska jobbas in, Vi visade lite med pipan. Kan inte det alls....


Sedan fick jag lära mig lite svåra delningar. 5 djur. Halsband på 2. 3 Utan då. I en ring, som man ej fick hamna utanför.

Sortera två utan halsband. Fös bort, ta i hop in i fållan. Ut med dem. Singla en med halsband. Fös bort. Ta i hop. Look back, vänd åt rätt håll, glöm inte drivningen innan det och det.... Phu.....


     


Apsvårt att dela och styra. Skoja skötte sig superfint! Hon tar kommandon supersnabbt. Duktig att hålla djuren.

Men jag had så svårt för att dela/sortera så utvalda djur. Stod still, glömde att jag kunde använda Skoja.

Skulle hålla mig på en halvmåne som jag inte fick lämna helst. Fick inte få Skoja lämna sin halvmåne.Fick inte tappa ett djur utanför ringen....

Jag var frustrerad över hur dålig jag var på det hela. Men imponerad över min hund. Jag är inte objektiv men hon är riktigt duktig. Jag är så stolt över henne. Att jag som var ny då har lyckats fått en sådan bra hund, tränad av mig!! Märklig känsla. Hon är fantastisk i mina ögon.



Jag vet att jag från början tyckte Anna skulle ha kvar valpen och jag skulle ta henne som 10-12 månaders hund. Eller lämna bort henne till Anna för träning där 7-10 mån var ett annat förslag jag hade. Anna skrattade åt mig och sa det skulle jag aldrig klara.

Tur hon sa ifrån. Hon visste hur jag var.


Vi provade lite dubbelhämt på kortare sträckor. Look back fungerade riktigt bra, hon är snabb fröken.


Karin babblade om final saker, SM saker och första rundan och allt möjligt Kommer inte i håg vad som var vad. Vet bara att det var svårt och att det var kul!


Extra kul var ett på torsdagen kom Kennelmamma  förbi och pratade och kollade in Skoj. Alltid roligt att ses.och alltid roligt att höra hon gillar det hon ser.


Anna Hall


 


Tack Karin och ni som kom och var med på detta!!! Snart ses vi igen, för ännu ett par dagar med träning för Karin!


 
 
adelia

adelia

17 oktober 2012 08:16

Så otroligt roligt för er alla som har det intresset m vallningen och att hon är sån bra instruktör..Fina bilder..Och skoja vad ska man säga...vilket yrväder men så otroligt söt:))

http://www.nogg.se/kungsvikstorspbianca

Ingela Karlsson

17 oktober 2012 12:40

Ah vår Dollan....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards