Guldhund

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2012

Lurad

Av Ingela Karlsson - 18 oktober 2012 15:15

Återigen känner jag mig lurad av folk!

Tredje gången folk beställer djur vall eller avelsdjur. Bokar dem, ska hämta dem efter en tid. Och när det är dags och jag frågar vilken dag som passar, ja då ska de inte ha dem helt plötsligt!

Om jag ska skaffa djur, då vill jag veta att jag har tid, husrum, bete, mat och ev hjälp vid behov till dem! Har jag det då kan jag skaffa djur. Innan dess bokar man väl inte eller?


Denna gång var det en som bokat 15 avelsdjur, pälsfår. För länge sedan. Och skulle hämta efter Karin kursen förr förra veckan.

Jag blir så satans trött på folk, överlag att man inte har mer ansvar innan man bokar.

Nu är det inte hysteriskt för oss. Men det är ju 15 djur vi räknat med att sälja då vi ska dra ned lite på antal utan att slå ut friska djur! För det gör jag inte bara!

Så nu måste jag planera om! Igen.

Jag är glad för djurens skull att de inte ngn av gångerna har hunnit flytta. För jag tycker om våra djur och vill inte de ska fara fram och tillbaka eller hamna på slaktbil i alla fall. Då kan de lika gärna bo kvar hos oss!

Jaja Nu får de stanna tills vidare och ska väl betäckas då med.


På em så kom det färskfoder. 800 kg att ta hand om, sortera och leverera till olika ställen. Andreas är med och hjälper till att bära och kånka.

Jag for in med det tll städerna för leverens.

In en snabbis på Mirum för att leta efter ngt att ha på lördag. Då blir jag irriterad.

En kvinna med barn ca 10 år, står i kassan. Mamman kan inte ett ord svenska, barnet får styra och säga allt. Varför vill man inte lära sig språket i ett land där man får så mycket hjälp???? Det gör mig skitförbannad! Det är väl det minsta vi kan begära att de försöker i alla fall! Arghhhhh!


Sedan till klubben på medlemsmöte. Det var 3 från styrelsen och 5 medlemmar. Synd det är så få. Jag åker alltid om jag kan, om jag inte jobbar. Försöker att prioritera det. Trevligt var det i alla fall för oss som var där.


I morgon är det privat på fm och sedan vallning och ev lite lydnad efter det.

Debuten närmar sig!


 
 
Carro och grbbarna

Carro och grbbarna

30 oktober 2012 21:56

Väldigt tråkigt att folk inte kan hålla det de lovar. Du får ta ut en slags handpenning nästa gång.

Kramar till dig och fåren

http://pudelrace.se

Ingela Karlsson

6 november 2012 23:31

Ja Carro det ska jag göra när folk beställer!
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards