Guldhund

Alla inlägg den 11 november 2012

Av Ingela Karlsson - 11 november 2012 22:30

Veckan har varit tuff på många plan. Mycket möten.


I fredags for jag och Heléne till Karin S för att valla. Vi hade väldigt trevligt dit. Massa prat och diskussioner.


Väl hos Karin fick vi kolla in valpar först. Yes nio valpar. Inget söta nej! Fy vale så rara och så otroligt sociala!


Efter det ner till Vems och Bullens valpar. Och ojoj. Det finns en Skoja i den kullen! den skulle jag velat ha! Men den är trefärgad och det vill jag ju inte ha! Fånigt jag vet. Och jag ska inte ha ngn i vilket fall. Rysligt söt.


Efter det och fika så blev det fårhagen. Skoja fick börja med att singla ut 10 lamm bland 40 vuxna. Hualigen. Det gick relativt bra.

Sedan fick jobba på springiga får. Herregud vad roligt det var!!!! Jag ska byta ras påmina vallfår nästa år, helt klart!

Jäklar vilket tempo det var. Skoja behöver ju verkligen träna på rörliga djur.

Hon skötte sig riktigt fint. Hon gör mig varm när jag får till det och hon går som bäst! Min stjärna!


Micken gjorde jättefina pass med sin matte, Heléne börjar se så proffsig och lugn ut! Snyggt!


Efter ett par timmar i hagen var vi tvungna att dra oss hemåt. Trötta och nöjda!


Dagen efter skulle Skoja och jag göra vår tredje start i klass 3. Finspång. Deras planer brukar vara katastrof denna id men jag hade som plan att stryka mig om den var för blöt!


Göran dömde.

Gruppmomenten bra, ett vipp. 10+10

Ff jättefint! 9

Sättande super! 10

Ink med stå 10 Bra

Rutan 6,5 svajig flera kommando. MEN hon kom in!

Hopp app 0. Hoppar ej åter. Synd å det uthoppet och det upptaget!

Metall 10

Vittring 10 Bara förbaskat jäkla bra!

Fjärr 9 Lite rörelse

Helhet 9,5 Jag gissar han drog på att jag är för aktiv mellan.


Slutsumman 267,5 p. ett första pris och en första plats!


Jag är oerhört nöjd med henne. För trots 30 p bort så fixar hon ett första pris. Hon känns miljöstark, inte väderkänslig direkt. Uatn hon är bara så med mig! Duktiga tjej!


Flera av mina tjejer var med och gjorde så fina saker!!!  LP togs och ja de är fantastiska!!!


Nu ska vi tävla Söderköpig och Kungsör.


Nu gäller Ullared i tre dagar!


 

Ovido - Quiz & Flashcards