Guldhund

Direktlänk till inlägg 2 januari 2013

Årsresumé

Av Ingela Karlsson - 2 januari 2013 12:00

Nu är det ett nytt år. Och jag hoppas innerligt att det blir ett bra år!!!!


2012 var ett bra år, större delen. Och Resumén kommer lite senare.


I dag for jag till vet med Anki i släptåg. Vi skulle kastrera våra tikar. Viska har inga konstiga löp, inget påverkad i arbete eller promenader. Inne blir hon skendräktig med sina valpar. Alla levande valpar tror hon är sina. Men hon är inget extremt märklig för att vara tik.

Hennes löp har legat super, nästan på dagen 6 månaer i mellan.


        


Men. Jag har haft en gammal hund som fick pyo. Och fcik stå med beslutet att ska jag operera, eller avliva henne? Många säger ofta hon var för gammal för att op, så hon fick somna in. Så kanske de är 9-10 år! Då blir jag sur! De kan elva många år till. Givevis är detta lite rasbundet detta med om 9-10 är gammalt. För mig är det inte gammalt gammalt om ni förstår. Utan hunden blir äldre. Det finns ju ibland omständigheter som gör att det bästa för hunden är att somna in oavsett ålder.


Jag lovade mig då att jag ALDRIG mer skulle ha en gammal tik med livmodern kvar! Viska är snart 6,5. I sina bästa år. Perfekta löp. Risken för pyo på henne är troligen inte så stor. Men man vet aldrig.


Därför beslutade jag mig att göra det nu när hon ändå är i vila.


Jag åker in och är där i tid dessutom!

Kliver ur. Då kommer de ut och ropar Hej hej kul att se dig men du ska inte vara här förräns i morgon!


Oh shit tänker jag!!! Men det vara bara att kliva in i bilen igen. Sedan hade vi kontakt på em och då inser vi att vi hade missförstått varandra!


Anki och jag fikade i stället.


Men jag tog slut då! Jag har sovit illa, haft ångest för att hon ska dö i narkosen eller i eftervården! Jag fixade lite annat och så åkte jag hem däckad!

Fika hos C och L, motion av hundarn. Delade djuren inför de ska åka på fredag om det nu går.

Skoja fick ett pass i arbetet och ett pass med träning. Min lilla stjärna!


Min älskade finaste Lakritz dog 3 år gammal och 4 månader. Efter en op, en kastrering. Fick proppar pga av rörlig magomvridning de missade på Smådjurskliniken. Hon levde ngr timmar efter op. Sedan brast allt i kroppen på henne.


Det var hemskt.


Så detta upplevde jag inom mig igen, om och om igen så  hör jag rösten i luren: Hon dog för mig Ingela. Hon är borta

Jag minns det som det vore i går! Därav min enorma skräck.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards