Guldhund

Direktlänk till inlägg 27 mars 2013

10 år

Av Ingela Karlsson - 27 mars 2013 08:13

Under min bloggtorka har ju Witch hunnit fylla tio år, och hennes syskon som finns kvar.


Den av våra luzerner jag trodde skulle gå bort först, är den som vi har kvar sist. Livet är märkligt!


Lilla Witch var sjuk som 2 v valp. det lider hon av i dag. När hon var 6,5 blev hon sjuk och höll på att stryka med! efter det blev det operation, och jaktförbud! Inte kul för en jaktgalen luzern. Och då menar jag jaktgalen. Att jaga 6-8 timmar var det roligaste som fanns.


Hon har funnit sina nya roll i livet utan jakt. Även om jag givetvis tror hon saknar det och hon blir själaglad om hon får jaga en hare i lina ett tag.

Och får hon syn på ngt som springer över ett fält från bilen då är det full jakt. Då ser hon ju inte vad det är hon skäller på så det är både älg och dylika djur.


Men hon är i dag familjehund, promenadhund och vår mest bortskämda. Men också högt älskad av oss alla. Och av hennes Gudemor och Sittedyna!

Jag vill inte ens tänka den dagen. Ändå tänker jag på det varje dag. Är så rädd.

Denna lilla hund kan driva mig till vansinne mer än ngn av våra andra! Med sitt gapande! Hon skäller när hon är glad. Och hon är glad för det mesta. Men hon tystnar aldrig utav sig självt liksom. Man måste alltid säga till. Enerverande.

Men oj vad ho är go. Att sova utan henne fungerar inte. Hon ska ligga på sin rosa kudde med vita prickar och spets på, mellan oss. Med ryggen mot mig, under mitt täcke! Så är det bara!


På detta kort har hon troligen varit nere och ätit frukost, varit ute och sedan gått upp till husse som jobbat natt och krupit ned hos honom!



Den dagen hon fyllde fick hon också en ny kudde. Den första fick hon av Agenetha, som en jobbar kompis sytt på beställning! Den ser ni på bilden ovan.

Nu fick hon en kudde att ha i soffelan! en rosa kudde med stjärnor på, rosett ed vita prickar och volang på! Det ni!


 


Av Gudemor fick hon en hel kartong med stekta pannekakor förpackade en och en som jag kan frysa för att ta fram och ge henne. Hon älskar pannekakor mest av allt den hunden!


Nedan är bilden på år människortårta. Det var en pannkakstårta som Evelin varit med och lagt i hop. Mormor stekte på uppdrag pannekakorna!


    


Denna pannekaketårta var till födelsedagsbarnet med gäster! Det var en pannekakatårta som Evelin fixade på uppdrag av mig! Det är grädde och leverpastej både på och mellan. evelin skar hjärtan i leverpastejen!

Witch, Östanvindens Whitney Houston 10 år. Unik i sitt slag på många sätt.


 


Ja här ser ni ytterligare ettkort på bortskämdheten! Sitter i lnät hos husse och slickar skålen... tror faktiskt det är rester av grönsaksskålen!!!


   


9 mars var det 13 år sedan jag avlivade min försa schfer Mia som fick skelettecancer.


I går hände det saker på dagen som jag hoppas går i lås i kväll! Håll alla tummarna ni kan.

Vi hade årsmöte här i Tjens fiskevårdsförening. Allt gick bra och ngn ny blev invald i styrelsen, vilket alltid är bra. Att välja in sådan som inte suttit tidigare perioder heller!

 I dag kommer det vara kurs hela dagen lång! Strålande solsken ser det ut att bli så det är ju bara underbart!


 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards