Guldhund

Direktlänk till inlägg 9 juni 2013

Valp

Av Ingela Karlsson - 9 juni 2013 18:45

Herregud vad roligt det är med valp igen. Visst är det jobb men valpar är för kula!


Veckan har bestått av mycket jobb. dt är enda minuset med valp just nu! Fast jag gör det bästa av det hoppas jag i alla fall!


Valpen är med på kurserna en del när ingen är hemma och kan ha henne!


Hon är redan en mattegris. Men hon är också glad i de andra i familjen! Men det är mig hon går efter och skriker efter.... Hrmf... känner igen dragen.....


        


Hon har blivit 13,5 v och växer så det knakar! Hon är så fin. Jag är väldigt förtjust i henne! Hon är en Ingela hund tror jag. Som det ser ut nu. Har ju bara haft henne 1,5 v. Men åh så mysig. Så tillgiven och rar. Vill gärna lägga upp framtassar och huvudet i knät! Älskar henne redan så mycket!!!!


I tisdags var jag på röntgen! Jag går sällan till läkare. Nu gör jag det för att syrran säger det. Men de är inte speciellt gulliga. Så nu tänker jag itne göra resten av utredningen! jag skiter faktiskt i det! Jag är stickrädd och thats it!



I torsdags var jag och kollade på vallhundstävlingar  i Norrköping. Vilka skittråkiga får att tävla på.

De har haft väldigt mycket kurs på dem så de var tunga och tråkiga. Usch!

En trevlig dag var det i alla fall. Valpen sov sig igenom det! Nike, Viska och Skoja var medoch tog det lugnt bara. Duktiga att ha med!



I fredags trimmade Nancy Molle! Han blir så fin!!!! Han är en fin hane. Kan tycka det är synd han inte ställs ut och får visa sig! men jag gläds åt att han har en kull efter sig där två av dem gått och blivit riktigt fina. Den ena hanen finns på kennel allerts.se och tiken finns i Österrike tror jag det är.

Molles son Gurra har dessutom blivit pappa och hans dotter är parad! Så fina har de ju blivit. Inte för att jag egentligen tycker det är superviktigt men  det är ju kul. Och framför allt för Lenas skull.


I går var det lite party. Vi var på Gusum dagarna i går på kvällen! Träffade massa folk vi känner, och det var kul att komma ut!!


Och i dag har det varit kurs ggr 2.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards