Guldhund

Direktlänk till inlägg 13 juni 2013

SM hägrar

Av Ingela Karlsson - 13 juni 2013 20:30

Måndag Kurs hela dagen! I stan på kvällen regnade det!

Adelia och jag skulle ses och valpträna i hop! Det spöregnade så vi satt i bilen och tränade käkarna!


Det är sååå roligt att ha valp samtidigt då vi tänker ganska lika med vardagen och i lydnaden! Roligt att prata om det vi gjort sedan förra gången och vad vi ska göra och se varandras framsteg! Och Indra är superduktig redan. Min ligger i lä helt klart! Min kan inte sitt stanna ens.... Men det ska det bli ändring på! Blev inspirerad av Indra!


        


Tisdag

Då träffades Helene, Adelia och jag för att träna. De var så himla snälla och gjorde SM upplägg med tre ringar! Jättebra. Men Viska gick som en kratta. Inte många saker som blev rätt! Herregud säger jag! Strul överallt i det närmsta. Hon sätter mig i svaj! Var faktiskt lite stressad av detta pass!

Tack snälla för all er tid!!!! Väldigt uppskattat!



Sötnöten ovan fick också göra ngr saker. Och busa med sin lekkompis Indra.

Adelia tyckte de kunde ligga ihop i hagen,,,,, javisst sa jag men vår valp kommer inte vara kvar där.....


Jo då sa hon...


Jag fick rätt! Mattegris som hon var kom hon farandes ut till mig i prgorammet så Adelia fick jaga rätt på henne. Provade en gång till men ute lika kvickt. Forcerade gallret bara! Adelia fick ge upp!



Bianca och Tarzan skötte sig fint! Varmt och skönt var det dessutom!


Andreas besiktigade min bil! Gick igenom utan en enda anmärkning! Skönt! Är för övrigt väldigt nöjd med min bil!


Onsdag Kurs hela dagen. Klippte mig!


Torsdag Vi begav oss mot Falkenberg och en avstickare till Ullared! Handlade lite därinne!


Sedan var det Falkenberg!


Viska hade ju fått paket av sin Gudmor innan vi åkte! Mycket snällt, världens bästa Gudmor säger Dulle!!


 


Dulle fick nam nam i!!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards