Guldhund

Direktlänk till inlägg 14 juni 2013

SM börjar

Av Ingela Karlsson - 14 juni 2013 22:00

Torsdag kom vi fram till campingen och vår stuga! En jättefin stuga, ren och fräsch!


Packade in oss och åt och drack lite.... mycket skratt och ett höjt humör! Vilket underbart gäng! Lotta, Lorna, Adelia och Lelle! Saknades gjorde syrran just då!


Fredagen. Sov länge. Adelia var uppe tidigt och ficxde och gick med hundarna!



Vi åt frukost och pratade och hade det bara bra! Att ha med sig ett gäng så här betyder så mycket!

Jag vet att ett SM är ett SM, och jag är stolt över att ha tagit oss dit i 4 år, så det är inte så jag menar. Men jag vet inte om jag skulle åka år efter år om jag inte hade gänget med mig! det är ju liksom halva nöjet! Ni är fantastiska som följer med och fixar.

Kan inte med ord beskriva det.


Lelle med Viska, Lelle har varit med mig alla 4 år, i vått och torrt! TACK!

   


Efter lite röj så  har tjejerna skojat om sina uppgifter. Eller skojat det är dagens sanning!


Följande ansvarsområden:

Lelle Material och tränings ansvarig

Lotta teknik och informations och strump ansvarig

Lorna Ingela ansvarig

Adelia Viska, mat och dryck ansvarig


   


Vi åkte för att besiktiga och vara med på invigningen. Besiktningen blev en OK stämpel.

Sedan invigningen. Roligt de gör lite show av det. Ingång på området!

Lottningen.... en lång väntant.... jag drog som nummer 28 tror jag, den placering jag hade 2011 om jag inte minns fel!

Och vad nervös jag blev. Gick bar massa höga nummer, inga låga och inte nummer 1..... Min fasa var att få det igen! Men jag var mer förberedd än förra året i allafall.... då satt chocken i i timmar!



När det var min tur hade jag gått runt runt, vankat och ojat mig. Fick gå fram... vågade inte ta en... han sa du måste ta en!  Jag tog en och vågade inte titta. Du måste titta med säger han.... Jag vände på mojängen, hittar ingen siffra och tror direkt det är nummer 1, svårt att hitta ett streck bara.... men DÅ, ser jag de underbara numren... en 4 och en 2! 42 fick vi. Lite sent om jag får säga, men det spelar ingen roll! Man skainte klaga!




Efter invigningen åkte vi hem ett par timmar för att åka tillbaka till 16. Då skulle lydnadsprovhunden gå! och det ville jag ju se, så man får en hint om upplägg!


Kl 16 var vi på plats. Upplägget var jättebra! Rena och snygga planer, duktiga TL som verkligen tänkte på allt!


Upplägget passade Viska, det hade jag insett innan! Fartmomenten i början, app och fjärren!Avsluta med ff. Borde vara perfekt hade jag trott. Då har hon ju blåst ur sig och borde vara tyst!


       


Efter det for vi till Engelssons och köpte regnställ och lite annat! sedan hem för att grilla och äta rökt lax......


Kvällen avnjöts med goda skratt, underbara vänner och galenskaper! Man har inte tråkigt i detta gängs sällskap det kan jag lova er!



Vi hade grannar och så var det kaniner överallt! Ja skratt blev det på hög nivå!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Skapa flashcards