Guldhund

Direktlänk till inlägg 30 juni 2013

Skyddsläger!

Av Ingela Karlsson - 30 juni 2013 22:15

Denna vecka har gått i full fart!

Kursande.

Valpträning med Adelia som vi har på måndagarna. Superbra för oss. Segra får lite miljöträning och träna på att träna med sin bästa kompis bredvid sig!

De är verkligen duktiga med det!


Lite möten och lite privata träningar!


Onsdagen hade vi tävling klass 1-2 på klubben. Vi ade druga 20 anmälda och jag tror det var 17 eller 18 till start!


Tävlingen flöt på bra. Mycket duktiga ekipage! Jag var TL. Jättekul att så se alla från första parkett!



I fredags kom det färksfoder som skulle levereras överallt.


I fredags var det också första dagen på skyddslägret med Frida och Jonas Wallén!


Jag är inget fan av skyddet. Men efter att ha sett dessa två helt fantastiska människor jobba med dessa hundar, kan jag inte låta bli att tycka det är roligt!



Dagarna har varit suveräna! Var hundar som behövde bygga självförtroende, ngn hade blivit illa behandlad av tidigare figge, ngn nybörjare osv....

De löste allt! Alla hundar gick jättefint!


       


Att se dessa två samarbeta var roligt. De tänker lika och olika.

Men framför allt är de helt outstandning på att läsa hund. Hitta varje sak som fungerar på varje indivd!


Tack till alla inblandade!!
Ettextr tack till köket! Adelia, Lotta och syrran! Ni har gjort ett suveränt jobb där!!!!!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards