Guldhund

Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Ingela Karlsson - 4 augusti 2010 18:15

VARNING Lång blogg


I dag började dagen med kurs för de yngre hundarna. En klass 1 grupp. Det gick bra och vi arbetade med en massa saker. Jag tror både de och jag var trötta i huvudet efteråt. Men mycket bra pass.


Dagen gick i ett.

Men sedan var det dags för att åka ned till Vimmerby BK.

Ett par tjejer där har startat ett mycket bra initiativ, de har "bjudit" in ett ekipage från några klubbar, som i sin tur tar med sig ett ekipage.

Sedan träffas vi för att skapa en tävling. Vi kan välja och göra vad vi vill av tillfället.

Denna gång stod Pia och Malin som värdpar! Hihi

Direkt vi kom dit så small det som bara den. Just ja, Vimmerby BK är ett stenkast från en skjutbana. Det var bara att bocka och buga och säga jag startar inte. Synd var det men det var inte en tanke på att det skulle gå. Som tur var åkte Skoja i baksätet mot mina principer. Så hon hann inte känna av Viskas stress. Lelle hjälpte mig att rasta och hålla så jag kunde hålla dem i från varandra. Viska satt sedan i bilen medans vi körde de andra.

Skoja var med ute hela tiden för att inte bli stressad och också skottberörd. Hon visade inte något på alla timmar vi var där. Hon låg bunden med min skugga. Skönt.... Det är inte kul med skotträdd hund.

Alla de andra ekipagen var väldigt duktiga och förarna jobbade bra. Mycket trevligt för ögonen.

Sedan fikde vi och diskuterade en del kring det vi sett av varandra. Jätteintressant.

När vi gick ut så small det inte mer så jag tog ut Viska och körde en elit. Lite orättvist då vi inte tränat något på grund av olyckan med benet.

men vi gick in med lite tankar om att hon ska kunna släppa att det smällt i flera timmar runt henne.

Och det gjorde hon. Hon var duktig. Hon var på som bara den, helt galen och hon gick mig ur händerna ett par gånger. Men jag gjorde så medvetet för det viktigaste i dag var att hon skulle våga! Och det gjorde hon min lilla ModPlopp!


Dagens finaste hon gjorde var vittringen. Den satt så jäkla fint! Precis så vill jag ha det, nästan, jag tror hon hade ett litet litet litet omtag.


Tack tjejer!! Ett mycket bra initiativ.

Nästa gång ska vi träffas i Gamleby! Inte på bruksa kan jag säga, då det var där Viska blev skotträdd!


Innan var hon berörd men efter den tävlingen blev det hemskt.

Jag mailade och bad dem skriva ut på hemsidan att det är en skjutbana ett stenkast bort, för det kan förstöra SÅ MYCKET av ens träning. Det är snart ett år sedan. Jag hittar fortfarande inget på hemsidan.


Men det är för det en trevlig klubb! Jag skulle mycket väl åka dit med Nike och tävla. Liten gemytlig klubb, och de tog så väl hand om Viska då det hände! Det tyckte jag var så fint av dem!

Ovido - Quiz & Flashcards