Guldhund

Alla inlägg den 29 augusti 2010

Av Ingela Karlsson - 29 augusti 2010 11:15

Till Eve och Viska som kom 2;a i dag i agility i Viken på Cup Bia Bed! Bra jobbat!


Grattis till Adelia och Bianca som i dag tävlade i Boxholm och fick en klassvinst med över 280 p!!!!!!!!!!! Äntligen fick ni till det där fina prgrammet som jag vet, och många med mig, att ni har!!!


I går var vi på fest i stan.

Var väl så där kul. Lite dålig fart på folket och så regnade det.


Rival är angripen av knott. Och då menar jag angripen.

I dag hade han svullnat igen! Så fick ta ut vet. Inte min favvo vet kan jag tala om, jag bara skrek när jag hörde vem som hade jouren. Har en skräckupplevelse med den. Men nöden har ingen lag.


Han kom ut och det gick faktiskt bra.


Han fick korticon och stark antibiotika.


Hela han är ett stor sår förutom ryggen, och korset. Vart man än tar på honom är han sårig. Benen rinner det om. Under buken har han en extra buk, på hela udnersidan med svullnd och vätska i. Det läcker.


Inte ofta man ser en häst reagera så hårt på knott. Och som han sa, sådant här dör djuren av.... och emd tanke på hurbhan såg ut. Blodet hade tagit upp giftet i kroppen vilket inte är bra. Eftersom det är så många bett. Tusentals, om det räcker.... Har aldrig sett något liknande. Benen är lika tjocka rakt över, med grovlek som elefants ben. Han kan inte rör sig. Inte böja på benen.


Han har svårt att äta då han har svullnad i munnen, mulen, läpparna ja överallt!


På två timmar såg det lite bättre ut. Nu i kväll hade det krympt så nu är det ett halvt elefantben.


Han är så snäll min pojke. Han rörde inte en min vid sprutorna. Han stod bara där och tittade på mig. En kärleksfull häst.

  

Ovido - Quiz & Flashcards