Guldhund

Alla inlägg den 6 augusti 2010

Av Ingela Karlsson - 6 augusti 2010 22:45

I dag har en av mina vänner varit och tävlat i klass 3. Det har gått riktigt bra, Det blev inget förstapris men hon hade poäng i alla moment och man kan ana att det börjar infinna sig en säkerhet i själva hur det går till! Jag är så glad för er!

Bra jobbat verkligen!


Hualigen.... I morgon ska Moltas ställas.

I går vad han hos Nancy och blev en fin cocker spaniel pojke, eller man kanske man ska säga. Han har nu blivit tre år och har faktiskt grovnat lite udner tiden han bott här.

Nancy är duktig på att trimma det kan man inte säga något annat. Gud så fin han blev.

I dag låg det på min lott att bada honom.... och blåsa honom..... hahahahaha


Jag har nu badat och blåst denna lilla hund så han är så fin!

Nancy talade om för mig hur jag skulle göra där och här och där... där ska det vara rakt, där ska det vara fluffigt... gherregud säger jag bara det är en vetenskap.

Efter allt i alla fall s´å pratade jag med Nancy:


Jag har nog gjort något fel.

Vaddå säger Nancy

Ja han är så stor ska han se dubbelt så stor ut?

Nancy säger då: Då har du gjort rätt


Jag skrattade. För han blev så stor ser smälltfet ut. Han är gränsfall rund nu ändå. Har dragit ned på maten men det har inte hunnit gjort någon verkan ännu.


Jag har packat bilen då Eve ska ställa honom och ha lite försäljning. Tack Eve du är en klippa!

Själv ska vi åka till Åland i morgon.... hualigen. Detta har våra vänner lurat med mig på. Sam och Andreas ska också med....

För er som inte vet så har jag lite skräck för båtar och vatten.... Badar inte, åker inte någon båt alls....

Håll tummarna för att jag överlever!


Ovido - Quiz & Flashcards