Guldhund

Alla inlägg den 12 augusti 2010

Av Ingela Karlsson - 12 augusti 2010 14:00

I dag har jag haft Cillas hundar ett dugn. Vad händer då? Jo den lilla börjar löpa!! Är det inte typiskt.

I dag har de varit så glada i varandra Molle och hon så jag har sagt åt honom på skarpen hur man uppför sig med löpflickor! Sedan har det gått bra. Han är ju faktiskt väldigt duktig med att ha löp tikar runt om sig. Jag gillar ju att de ska lära sig att uppföa sig trots löp. Vill lära dem att man kissar inte var man vill under promenader och lite sådant. Utan man får styra dem lite så de blir mer hanterbara!


Fick för mig i dag att kolla om fårklipparn kan komma och klippa våra tackor i morgon.

Som vanligt är jag ute i god tid när jag kommer på något! Haha

När de ändå är på hemmaplan efter delningen så skulle det ju passa! Sagt och gjort. Jag ringde hononm och han och en till kommer i morgon och klipper dem! Skönt att få det gjort redan nu. Då hinner de äta upp sig lite mer inför betäckningen. Och samtidigt att man inte betäcker dem för då är risken stor att man får så förskräckligt massa lamm som han sa. Och förra året hade vi 16 eller 17 trillingtackor, nästan 15 %. Och det är inget vi vill ha! Om man fick bestämma allt alltså...



Ovido - Quiz & Flashcards