Guldhund

Direktlänk till inlägg 23 juni 2011

Jordgubbar

Av Ingela Karlsson - 23 juni 2011 16:30

   I dag blev det stressigt.


Skulle vara TL i Åtvidaberg. Kom på att det var kl 16:15, och inte 18 som jag trodde. Länge sedan jag läste PM....


Ringde veterinären. Pratade med dem i går ang Stampe som blivit sjuk. Han får nu penicillin som syrran ger honom. Jag sprutar ju inte då.... Men det är hon bra på. Tack för att hon kan det. Hon var snäll och ställde upp trots hon skulle i väg jobba! Syrran   ! Hon har ett stort hjärta även för de små djuren.


I dag ringde jag i alla fall Krister för att jag behöver ny medicin till Witch och jag ville diskutera vad hon ska äta. Hon har provat en annan nu 6 månader som inte fungerat så bra.

Sedan pratade vi om Nike. Och det gör mig så ont. Och det är så svårt.



Jag har verkligen stoppat undana allt det där, var tvungen för att klara mig. Men nu är det dags att ta tag i det. Jag har stängt in mig i en bubbla av förnekelse, eller vad man ska säga!

Men sanningen är ju den att hon är sjuk, och kommer aldig bli frisk.


Hon är inte som andra hundar...


Vi pratade återigen om olika behandlings sätt, operationer. Han avråder mig fortfarande från det. Man frångår mer och mer att göra dessa operationer då det är jobbig konvalcens och dålig prognos.


Vad håller jag på med????????????


Ska jag göra en utredning eller inte? Är jag beredd att låta henne ev genomgå en operation? Ska jag åka och göra en MR röntgen på henne? HJÄLP! Jag behöver HJÄLP att besluta.



Om ändå Marie inte var sjukskriven så jag kunde rådfråga henne. Hon sa innan jag kunde höra av mig och att hon skulle följa med mig om hon kunde till Strömsholm. Men man vill ju låta henne vara sjukskirven i fred. Och inte rycka i henne.

Men visst hade det underlättat att ha henne att bolla med också!

Detta gör mig totalt galen, att inte veta vad som är rätt och fel!


Nike är mitt allt. Hon finns alltid 2 steg bakom mig. Dygnet runt. Jag älskar henne så det gör ont. Min pärla.

Men jag kan inte göra allt för min skulle utan jag måste agera utifrån vad som är bra för henne. Och vad är bra för henne? Jag känner mig inte objektiv.


Mitt    


              


Vi diskuterade fram och tillbaka. Medicin och medicin. Där har vi nu gjort en justering. Jag återkommer...


I alla fall for jag till Söderköping. Hämtade recept, medicin, Sam hos kompis. Och köpte jordgubbar. 8 liter.... Prutade gjorde jag med! haha Så nu har Sam ätit ca 16 liter hittils i år. Har 5 liter kvar tills i morgon! Ska göra paj! Det ni!



Sedan åkte jag till Åtvid för att vara TL i alla klasser!


Det gick bra. L-ade en elitbana med lite krånglig transporter! Lite kul det med!


Alla klasser gick bra. Adelia var med och hjälpte till. Hon är så duktig och jag hoppas att klubben tar vara på henne och utbildar henne till det!


Tack alla ni som var delaktiga i mina hundar under kvällen med!


Grattis till Nancy och Anja som tog ett första pris, med klassvinst i klass 1 på 185 p!!!! Ett jättefint program!


En sak funderar jag på! Varför är inte tjuvstart en tjuvstart?

 
 
Linda (&Inez)

Linda (&Inez)

26 juni 2011 17:49

Jag förstår att det är svåra beslut, Nike är ju en one of a kind och världens bästa guldhund. Hon ger så himla mycket även till folk utanför hennes flock. Jag älskar Nike, hon är underbar... å då ska man inte glömma att jag är lite distansierad till schäfrar...

http://blogg.passagen.se/liri

Ingela Karlsson

26 juni 2011 22:31

Tack Linda för de orden. Ja det är vekligen min Nike du beskriver.
Hon bjuder på sin livsglädje till alla som är mottagliga och är de inte det så ser hon till det genom att lägga ett strå i knät eller ett barr på bordet.
Jag älskar också den hunden. Så mycket. För mycket. Kanske...
Kram

 
Ingen bild

Lorna

26 juni 2011 19:35

Förstår att det är jobbigt för dig med Nike,önskar jag kunde hjälpa dig!Det är nog tyvärr så att det är bara du som kan avgöra vad som ska göras. Du har så stor kunskap och vet vad som är bäst för Guldhund. Lita på ditt omdömme med hjälp av rådfrågning av dom som kan. Finns här ! Det vet du. Kram

Ingela Karlsson

26 juni 2011 22:29

Tack min vän. Jo man tror ju man har lite kött på benen. Men rygg är så svårt. de andra lederna är mycket enklare. Här kan det ju gå så fel med.
Jag blir så rådvill.

Kram

 
Ingen bild

Gunilla o Tindra

26 juni 2011 19:42

Hej, duktiga tävlingsledaren!!! En bedrift att hålla reda på alla moment i de olika klasserna. Bra jobbat! Men det gör ont i en att läsa om Nike.Kram

Ingela Karlsson

26 juni 2011 22:28

Tack Gunilla! Det är roligt att höra det var bra!
Ja Nike hon är min stora glädje men också min stora sorg ur den sjuka synvinkeln. Kramar till er

 
Sarah, Pippi o Wilda

Sarah, Pippi o Wilda

26 juni 2011 23:24

Tårarna kommer när jag läser om Nike, hon är verkligen en helt unik hund :) Ring om du behöver prata om något eller behöver sällskap någonstans, du finns alltid där för mig o tjejerna o jag vill alltid finnas där om du behöver något <3
Kram

http://flattar.wordpress.com

Ingela Karlsson

26 juni 2011 23:31

Tack för de orden Sara. Ja det är hårt. Det är många tårar som fälls över henne varje vecka. Det är en livssorg för mig.

Skönt att veta att du finns!

Kramen

 
Lisbeth .Zack och Wille

Lisbeth .Zack och Wille

27 juni 2011 23:13

Hej Ingela!
Ang Nike spelar det nog ingen roll hur många du frågar och bollar med. Du kommer bara att få många olika svar. Du måste göra det som känns bäst i ditt hjärta . Nike har ju haft ett lika fantastiskt liv som hon är hos dig. som alltid trott på henne och kunnat hantera henne på ett värdigt sätt. Om hon inte bodde hos dig skulle hon kanske inte varit i livet i dag. längtar efter att träffa dig

http://sheltizack.se

Ingela Karlsson

28 juni 2011 00:42

Tack för din alltid så fina ord. Du får mig alltid att känna mig så bra som matte! Längtar efter er med. Maila på min privata adress om du vill! ingela@ostanvindens.se Så jag får din adress. Nike är min stjärna och jag skulle göra allt för henne så länge hon tjänar på det. kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards