Guldhund

Direktlänk till inlägg 16 juni 2012

Hur gick det här till?

Av Ingela Karlsson - 16 juni 2012 22:32

Vill börja med att gratta ewa och Viktor som i dag tog LP II med klassvinst!

och fortsätter medatt gratta adelia med Bianca som kom 2:a i rasmästerskapet i Stockholm på 281 p!!!

Ni är bäst!!!


I dag gick vi upp 06:00. Klädde oss och ner för att ta med en macka. Sedan till tävlingsplatsen!


Vi var ju då Number One som han skrek! Vi började med plats.

Gick bra. Låg still ingen vridning eller tassflytt!

Sitt i grupp. Pirrigt. Vi står inne i tältet. Det låter och dundrar från containrar. Jag hör domaren som står precis vid tältet, det är 0! Oh shit hon la sig hann jag tänka! Hör nästa domare det är 0. Oh shit...

Tänkte sedan om och vände tankarna åt rätt håll!


Tiden är ute. Vi går fram och hon sitter! Lycka min finaste tjej!


Sedan var det lång väntan innan vi skulle in.


Värmde henne läääänge. Med allt möjlligt!


SM 2010


Sedan in för ff. Gud så fin hon kändes. Så med, så bra i pos. Men. Ljudet! Dåre! Vid ena domaren så ljudade hon hela tiden. Alla halter rörde sig runt om honom och det är ju ljusblått med den där hunden!

det är just därför jag inte vill ha Numer One! Bra känsla.


Z Kändes bra. Tog alla skiften. Bra upptag.

Sedan byte av ring.


Rutan. Bra till kon, fint in till rutan. Bra inkallning och ingång!

Vittringen Så glad. Hon gjorde den så fint efter där vi är, efter strulet vi har lite kvar av!!!!

Fjärren. Där gick det åt fanders! Första skiftet fint. Andra gjorde hon fel Jag rättade. Sedan tappde jag fokus när jag såg skylten. en dalahäst som stor, satt och låg. Var svårt att se vad den gjorde om jag säger så.

Jag strular. Illa. alla skiften gjordes.


Vittringen. Mycket nöjd med tanke på våra bekymmer där. Mycket nöjd!


Byte av ring.

Dirr app. Bra!

Ink med stå och ligg. Bra, steg i står och tempo enligt mig.

Metallen. Super!


Vi kliver av med en fin känsla, och jag känner att Viska ännu en gång går in och gör ett riktigt bra program!


Finalen var borta i mitt huvud. Men vad gjorde det vi hade genomfört ett riktigt bra program.


Vi åkte hem till hotellet och sov 1,5 timma. Sedan tillbaka!


På em började det bli spännande. Vi låg kvar länge på top 10 listan. Men inte skulle vi väl komma med på våra låga p, som blev 264,5 p, på ett SM!!!


Det började bli riktigt nervöst!

Med 16 hundar kvar låg vi på typ 9 plast. Så där höll det på.

Telefonen plingade, FB gick varmt. Jag var så spänd. Det var verkligen olidligt!

Sofia och jag dividerade lite och sa vi kommer nog 16 och 17 plats. Hon hade 266 p.


Nu började jag känna att det faktiskt fanns en chans, mot alla odds.


Med 5 hundar kvar var vi 11. En var tvungen att göra ngt mindre bra än oss!

Jag kunde inte sitta ned, jag stod, gick, kollade uppdateringen i telefonen varannan minut!

Lelle sa hela em, det är inte klart än, du har en chans ännu.....


Rätt som det var var det klart!


Vi är i FINAL!!! på 264,5 p, Placering nummer 12 av 61 hundar!


SM 2010




Lorna ringde och grattade, hon grät och tårarna rann faktiskt på mig med. Av stolthet över Viska, som fixat allt så bra! Av glädje och av spänning.


Sista hund in var på ca 260 p.


Jag vill tacka er alla som stöttat mig på min väg hit! Med hjälp av träning, pepping, stöd på alla sätt!


Det raraste jag sett i dag var Carros kort lilla Saga som hade en tröja på sig med: Heja fröken och Viska! Pudelpojkarna var också med förstås!

Man kan ju inte annat än bli glad!


Utan er alla, varenda en av er där ute, hade vi inte kommit hit. För gemenskap och stöd, äkta glädje, det är viktigt för att kunna prestera!


Alla sms, allt via FB, samtal, kort: TACK alla ni som hejat mig och stötta mig hit!


Stort tack till Lelle som är med mig och servar mig med träning, stöttning på plats!


SM 2010


Våra poäng:


Sitt i grupp 10/9

Plats 10/10

FF 6,5/8,5

Z 9/8

Ink 7,5/9

Rutan 9/9

Dirr app8,5/8,5

Metall hopp 10/8,5

Vittring 8/8,5

Fjärr 5/5,5


Totalt 262/267 = 264,5 och en 12:e placering


Jag ärsom sagt NÖJD!


Nu har jag nattkissat Viska, köt lite fjärr ute på parkeringen Nu ska vi sova lite innan vi kör igen!


Läsa lite med!


Men hur gick det här till??? Skit samma. Det bara blev!


        

 
 
Louise

Louise

17 juni 2012 00:19

Oh grattis igen. Så glad för din och Viskas skull. Gråter lite glädjetårar när jag läser. Jag håller tummarna för dig imorgon och önskar lycka till. Kram från oss

http://workdogs.se

Ingela Karlsson

17 juni 2012 22:23

Tack Lollan!!! Ja Viska är så duktig!!!
Kram

 
Ingen bild

Cilla

17 juni 2012 01:35

Gud va jag är glad för eran skull, ett jättegrattis ni är bäst kram

Ingela Karlsson

17 juni 2012 22:16

Tack Cilla!!!! Såg du ringt!!!Stor kram!

 
Heléne & Grabbarna

Heléne & Grabbarna

17 juni 2012 09:15

Du är för härlig! Jag har sagt det tidigare och säger det igen: Du har en så avslappnad, klarsynt och go inställnng till det du gör, och jag tror man kommer väldigt långt på det. Plus det faktum att du är bra på det du gör och har en härlig vovve så klart!
Grattis till (ännu en) SM-final!
Massa kramar från oss som längtar efter att få valla (ja, två av oss i alla fall!)

http://www.high5hundkurser.se

Ingela Karlsson

17 juni 2012 22:15

Tack snälla! Ja jag tar det inte så allvarligt, som jag kaske borde.
Ja Viska är en fantastisk hund, helt klart!
Längat efter det vi med!!! Inte Viska då....

 
Ingen bild

Lotta Zeb Enzo

17 juni 2012 22:07

herrejäklar Ingela vilken helg du och Viska haft så glad för din skull måååånga kramar

Ingela Karlsson

17 juni 2012 22:14

Tack finaste Lotta!!!!!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards