Guldhund

Alla inlägg den 17 juni 2012

Av Ingela Karlsson - 17 juni 2012 22:24

Dagen har varit lång. Så det blir en kort blogg!


Svenska Mästerskapet 2012.

Det är ngt som jag kommer att minnas. Länge.


För det första för att den bästaste Viska placerade oss på 9:e plats av dryga 60 hundar.

9:e bäst i Sverige! Herregud det är nog stort! Det måste få smälta först!


Jag ska berätta om själva SM en annan dag, orkar inte i kväll.


Men när vi åkte hem så satt Lelle och blippade med telefonen extremt mycket. Inte likt henne direkt. Det var hennes mamma sa hon.... det märkliga var att mamman ringde strax efter SMS.Märkligt tyckte jag men inte en tanke. Gomidda....


Kommer hemåt. Släpper av Lelle. Pratar en stund. Far hemåt!

Ser björkar och ballonger! Var de där när jag nyss åkte förbi tänkte jag.

När jag parkerar så står Andreas och Conny och ser dumma ut....

Björkar och ballonger sitter det på garaget med en skylt Grattis Ingela och Viska!


Vad har ni styrt med säger jag??? Då kommer en skock av mina vänner springandes från tomten.... Och skriker Grattis!

Jag blir helt förstummad. Jädra Lelle.....


Men vad glad jag blir! Där var det ett stort gäng vänner som har kommit sent en söndag kväll för min och Viskas skull. Jag fick tårar i ögonen! Det var stort. Att känna den där genuina värmen från dem. Att de tagit sig den tiden för att dela vår glädje. Underbara ni!!


Jag fick blommor, Viska fick ett paket och en nalle som hon bar på och grävde ned i en buske mellan varven... bänghund.

Det blev fika och skratt och babbel!

Tack alla ni, har inte ord för er!


Under detta SM har jag haft sådant stöd att det är helt osannolikt. Jag har känt den genuina glädjen för vår skull. 30 mil från er!

Jag har verkligen känt stödet. Och vad det har stärkt mig!!! Fått mig att orka samla i hop oss igen!


Alla som grattat, peppat, hälsat via SMS:at, FB och gud vet allt. Ni har verkligen betytt mycket. Mer än ni kan ana.

Att ni kände samma som vi under lördags em, innan det blev klart att vi var med.

Jag var nervös och helt bara nervös. Skulle det gå vägen?

När det var klart ramlade det in grattisar överallt i från.


Jag är så glad att få dela denna glädje med er, att ni vill dela den med oss!


Ett extra stort tack till Lelle som funnits på plats och servat mig med träningar, material och hållt ordning på mig!


Hon höll på att få ett par sammanbrott på mig, tex när jag sa att jag tror jag kastade nummerlappen när vi var hemma på rummet under lördagen vid lunch. Var säker på att det inte skulle räcka!

Då var hon lite stressad. Nu hade vi tur, den var inte kastad.... Haha herregud.


Eller som när jag la bort bilnycklarna i dag när vi skulle åka hem,,,,, säg som så, tur ja inte stängde bagage luckan, då hade det blivit svårt!


Måste ju hålla i gång henne!


Nu ska vi ta kväll. Sova och sedan smälta detta. Sedan ska jag samla mina tankar och skriva om vår upplevelse för er som vill läsa!


Ett fantastiskt arrangemang, nästan i klass med Karlstad 2010. Nästan.


En eloge till vår egen östgötske domare Anders som jag tycket dömde jämnt och för det mesta strängt.


Sov gott alla där ute. Det kommer nog vi att göra!

Ovido - Quiz & Flashcards