Guldhund

Direktlänk till inlägg 17 juni 2012

Herrejösses!

Av Ingela Karlsson - 17 juni 2012 22:24

Dagen har varit lång. Så det blir en kort blogg!


Svenska Mästerskapet 2012.

Det är ngt som jag kommer att minnas. Länge.


För det första för att den bästaste Viska placerade oss på 9:e plats av dryga 60 hundar.

9:e bäst i Sverige! Herregud det är nog stort! Det måste få smälta först!


Jag ska berätta om själva SM en annan dag, orkar inte i kväll.


Men när vi åkte hem så satt Lelle och blippade med telefonen extremt mycket. Inte likt henne direkt. Det var hennes mamma sa hon.... det märkliga var att mamman ringde strax efter SMS.Märkligt tyckte jag men inte en tanke. Gomidda....


Kommer hemåt. Släpper av Lelle. Pratar en stund. Far hemåt!

Ser björkar och ballonger! Var de där när jag nyss åkte förbi tänkte jag.

När jag parkerar så står Andreas och Conny och ser dumma ut....

Björkar och ballonger sitter det på garaget med en skylt Grattis Ingela och Viska!


Vad har ni styrt med säger jag??? Då kommer en skock av mina vänner springandes från tomten.... Och skriker Grattis!

Jag blir helt förstummad. Jädra Lelle.....


Men vad glad jag blir! Där var det ett stort gäng vänner som har kommit sent en söndag kväll för min och Viskas skull. Jag fick tårar i ögonen! Det var stort. Att känna den där genuina värmen från dem. Att de tagit sig den tiden för att dela vår glädje. Underbara ni!!


Jag fick blommor, Viska fick ett paket och en nalle som hon bar på och grävde ned i en buske mellan varven... bänghund.

Det blev fika och skratt och babbel!

Tack alla ni, har inte ord för er!


Under detta SM har jag haft sådant stöd att det är helt osannolikt. Jag har känt den genuina glädjen för vår skull. 30 mil från er!

Jag har verkligen känt stödet. Och vad det har stärkt mig!!! Fått mig att orka samla i hop oss igen!


Alla som grattat, peppat, hälsat via SMS:at, FB och gud vet allt. Ni har verkligen betytt mycket. Mer än ni kan ana.

Att ni kände samma som vi under lördags em, innan det blev klart att vi var med.

Jag var nervös och helt bara nervös. Skulle det gå vägen?

När det var klart ramlade det in grattisar överallt i från.


Jag är så glad att få dela denna glädje med er, att ni vill dela den med oss!


Ett extra stort tack till Lelle som funnits på plats och servat mig med träningar, material och hållt ordning på mig!


Hon höll på att få ett par sammanbrott på mig, tex när jag sa att jag tror jag kastade nummerlappen när vi var hemma på rummet under lördagen vid lunch. Var säker på att det inte skulle räcka!

Då var hon lite stressad. Nu hade vi tur, den var inte kastad.... Haha herregud.


Eller som när jag la bort bilnycklarna i dag när vi skulle åka hem,,,,, säg som så, tur ja inte stängde bagage luckan, då hade det blivit svårt!


Måste ju hålla i gång henne!


Nu ska vi ta kväll. Sova och sedan smälta detta. Sedan ska jag samla mina tankar och skriva om vår upplevelse för er som vill läsa!


Ett fantastiskt arrangemang, nästan i klass med Karlstad 2010. Nästan.


En eloge till vår egen östgötske domare Anders som jag tycket dömde jämnt och för det mesta strängt.


Sov gott alla där ute. Det kommer nog vi att göra!

 
 
Yvonne & Spike

Yvonne & Spike

18 juni 2012 08:55

Grattis än en gång.
Jag är så glad så man kan nästan tro att det är jag som varit iväg o tävlat.
Jag kunde inte somna igår för jag låg o tänkte på er.Roger had esomnat o vaknar av att jag bara utbrister *herregud det är fantastiskr* vadå säger han.
jo att vår ingela lyckades så bra i SM.Herregud vad duktiga ni är.
när jag nu läser din blogg så är det genom tårar av glädje jag läser.
Det är stort det ni gjort.
Vi har varit borta hela helgen så jag missade att gänget skulle åka o fira er,
Ja gföljer med nästa gång :)
Stort grattis igen o pussa dulle från oss.

http://askrikes-spike.bloggplatsen.se

Ingela Karlsson

18 juni 2012 16:04

Du ger mig tårar i ögonen!!!!
Det är så underbart med er omkring mig! Och jag kände ditt stöd fast du inte var med i går kväll! Alla kan inte vara på samma plats samtidigt, det innebär ju inte att ni inte finns där för mig!
Jag uppskattar dina takar och omtanke!
Stooor kram

 
Ingen bild

Gunilla o Tindra

18 juni 2012 09:41

Än en gång GRATTIS! 9:a bäst i Sverige - det är stort. Får rysningar när jag läser om det varma mottagande du fick när ni kom hem! Härligt med riktiga vänner! Kram!

Ingela Karlsson

18 juni 2012 16:02

Tack Gunilla! Ja herregud! Jag är i chock.!
Ja det motagandet det värmde, kommer minnas det hela mitt liv!
Underbart med alla vänner som hejade på mig!
Ni är guld!
Kram

 
Lisbeth .Zack och Willel

Lisbeth .Zack och Willel

18 juni 2012 23:35

Hej igen min vän åter igen stort grattis tänk ni är 9 bäst i sverige .
Mina tårar rinner när jag tänker på det men det är glädje tårar som du förstår.
Nu måste vi få till en träff och fira massor träna lite
kramiz igen

http://sheltizack.se

Ingela Karlsson

21 juni 2012 13:37

Tack vännen!! Ja tårarna stiger på mig med när jag tänker på när vi stod på prisutdelningen. Men ändå ramlar det inte in i huvudet att vi var med så högt!

Kram

 
Ingen bild

Helene & grabbarna

19 juni 2012 20:36

Stort grattis!!!!! Vilken jävla prestation helt enkelt, så jäkla bra gjort!!

Njut av detta och gör det med glädje för det är du värd:-)

Ingela Karlsson

21 juni 2012 13:36

Tack! Jag ska njuta bara det ramlar in ngn gång! Tankarna går som att det är väl inte så stort....
Men sedan när jag tänker på hur jag själv sett på dessa människor, de 15 bästa. Då... känns det bra!
Har svårt att se att vi faktiskt kan prestera.
Kram

 
Ingen bild

adelia

29 juni 2012 23:12

Spännande läsning,ja det var verkligen spännande här hemma..Som sagt Em fotbollen kunde ta sig nånstans,,,mkt vikigare att sitta fast klistrad vid datorn...Vilken inte alla förstod hemma his mig,haha...Ja Viska visar verkligen att hon kan prestera när det verkligen gäller och inte tala vad din prestaion..Att kunna göra 2 fina program två dagar i rad,hålla nerver och allti schack ja det är verkligen styrka som jag skrev på FB...Roligt m överaskningen..Vi var som busungar som gjorde hyss,,kändes det somiaf..Stackars Ewa sominte syns på bild,och jag somär så liten annars är som en jätte framför henne;)Som sagt värd all uppvakning är du.kram

Ingela Karlsson

6 juli 2012 10:24

Ja det var så spännande, det var nästan det roligaste!!!!
Ja Viska visade att hon kan och jag fick träna mentalt!!!

Tack för du finns, du vet så mycket varför.
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela Karlsson - 26 januari 2015 23:02

För er som missat det har jag en ny hemsida och en ny blogg!   Ni hittar mig på: www.ostanvindens.wordpress.com   Välkomna dit! ...

Av Ingela Karlsson - 9 augusti 2014 13:30

I går var det Kanalettans första tillfälle!   Det gick riktigt bra i alla fall och duktia ekipage!   Tack alla inblandade som hjälpte till!   Segra tar en fluga!     I måndags när jag tränade Segra gick det inte bra! Dessa geting...

Av Ingela Karlsson - 5 augusti 2014 14:45

Nu är helgens läger avslutat!   Vi har haft Frida Wallén här i tre dagar som drillat oss i lydnad. Både lydnad, brukslydnad och BSL lydnad!     Hon har dessutom brutit foten så det var osäkert om hon skulle komma då det var så tätt inpå!...

Av Ingela Karlsson - 30 juli 2014 20:15

Ja nu är det länge sedan igen! Önskar jag hade mer tid att blogga. För jag gillar att kunna titta tillbaka.   Mycket har hänt sedan sist. Eller inte.  SM gik av stapeln och det var en lång resa. 70 mil enkel. Men Andreas var med upp och farmo...

Av Ingela Karlsson - 8 juni 2014 13:15

Har under våren gjort fyra starter med Viska! Hon har skött sig riktigt bra! Hon är inte i toppform. Hon är tung i kroppen. Det märks i fartmomenten. I april kändes det inte utan sedan.   Undrar om det är så det visar sig saknaden efter Nike? F...

Ovido - Quiz & Flashcards