Guldhund

Alla inlägg den 21 december 2012

Av Ingela Karlsson - 21 december 2012 19:30

Fodra djuren och gosa med dem. De har det rent med halm och så fint så. Det ligger inte inne mycket. De ligger ute vid maten. Märks det är utedjur.

Jag lider med alla får som måste stå inne hela vintern. Jag ser på våra att de är helst ute oavsett väder. Det de inte gillar är regnet då ligger de faktiskt inne en del. Verkligen utedjur! Snö på ryggarna, men inne ska de inte vara i den fina mysiga halmen! hihi

De är så gosiga. En del har gått runt 60 dagar nu. Ser redan fram emot alla små lamm. Jobbigt men så roligt!!


           


Efter det in i lilla fållan med Skoj. ett kort pass var planerat.

Vi körde 15 min ungefär. Och se där ja- De korta passen är bra för de sätter sig fint till passet efter. I dag skötte hon sig riktigt bra. Det jag behöver ta tag i är att ligg är ligg! NU och inte efter 3 steg.

Men ståendet börjar sitta lite om jag är nära henne. Svår i balansen men det kommer nog.

Men nöjd med henne. Bra för henne att jobba i trånga utrymmen. Då måste vi jobba på att vara lugna och långsamma....



Vi har tagit hand om ett ton Bravo foder! Andreas har levererat till Söderköping och Norrköping. Nu har vi mat ett tag igen!


Skulle fakturera och vad hände då? Jo min externa hårddisk pajade!!! Jag var lagom ljummen. Tur man har en karl som har lugnet när jag får spelet!

Där har jag ALLA mina kort! Allt inom företagen. Allt! Precis allt man har på en dator! Förstå paniken!!



Andreas kör ner den till vår data doktor Doktor Micke! Nu håller vi tummarna för att han kan rädda ALLT!!!! Jag måste säkerhetskopiera anser han.....


Annars är det mesta klart inför julen med. Känns skönt!



I morgon är det en snabb träff med Kennelmamma och sedan till Motala för träning, och sedan till en underbar vän för att lämna lite julklappar!


Ovido - Quiz & Flashcards