Guldhund

Alla inlägg den 18 december 2012

Av Ingela Karlsson - 18 december 2012 12:30

I bland inser man saker man inte vill inse.

Ett halvkryptiskt inlägg, men jag känner jag måste få det ur kroppen, och det försvinner oftast inte förräns jag sätter ord på det. För i går påminde mig en person om det hela genom att tjata lite på mig.


Jag tog ett beslut detta år. En sak som jag valde att inte göra, jag kände mig malplacerad kan man väl säga.


Jag backade. Två av mina vänner ifrågasatte varför. Två st. En och annan har inte ens nämnt eller sagt ngt. Inte ens frågat.

Jag insåg jag gjorde rätt. Jag var malplacerad. Passade inte in.


Sedan fick jag ett par frågor. Jag sa bara som det var. Jag var inte tillfrågad. Jag tog illa vid mig. Det är skillnad på saker och ting.


När jag insåg det, insåg jag ännu mer att jag hade gjort rätt. Men det kändes ändå lite sorgligt faktiskt.

Det var rätt beslut och jag hade haft rätt känsla. Men att inse att man har rätt är inte alltid det som är roligast.




I går var vi på simmet som vanligt.


Viska simmade sina 50 min, Molle 13 min, Nike 30 min och Skoja en del minuter. Bianca tog i och simmade hurbra som helst. Jag uppskattar dessa måndagkvällar, speciellt i går.

Vi firade med kaffe, must och kesella! 



I dag har det varit städning, litet pass vallning inomhus med Skoja och ngr halvvilda tackor. De är inte invallade som vallgruppen så det är mer vaksamhet och fart i dem. En tacka ville ge sig på Skoja tom. Tänkte inte flytta på sig. Och när jag ser tackan brösta upp sig så ser jag hur Skoja går så djupt in i koncentration, på ett annat sätt. Hon ser ut att säga: Kom an då! Jag vinner!

Och visst gör hon det. Tackan får vacker flytta sig. Haha Älskar denna lilla krutdurk!



I kväll var det hazard med söndags gruppen!! Vi började lite snällt med mat och så.

Sedan kom tärningarna fram, och då bröt det löst. Denna gång fick de ligga på bibeln igen och se där det gick bra ett tag tills syrran började blanda in sina rackare!


Så det slutade med att jag förlorade allt utom en fin leksak. Nike blev glad för den, öven Molle som snodde den då och då!


Tack för en galet rolig kväll tjejer!!! Ni är underbara!!




Ovido - Quiz & Flashcards