Guldhund

Alla inlägg den 30 december 2012

Av Ingela Karlsson - 30 december 2012 21:15

I dag är det 6 år sedan vår älskade Belleza somnade in i mina armar. Akut hjärtsvikt. Vi hann inte söka hjälpen.

Jag saknar henne så det gör fortfarande så ont. Hon var speciell. Mycket speciell. Världens snällaste, Visst kunde hon men hon hade aldrig behovet av att ta fram det paket som fanns. Hon löste det så bra den hunden.

Har haf tur med mina brukshundar att de haft så bra huvuden och bra paket i kolat vad gäller det. Sedan att en och annan hjärncell saknats.... Haha


Vår vackra Mis Valientes Belleza



Du saknas fortfarande oss och vår flock!!


         


Det är också 10 år sedan vi var till Norge och parade vår fina Ottilia. En unik kombination.

Var bara min kull i Sverige med det blodet. Tyvärr visade det sig vara en del fel i kullen.

Två krypto av tre hanar. Redan där inser man att det inte var bra.

Två ev tre hade cancer i mjälten. En hane grava HD fel eller ryggfel. Blev 1 år gammal.

I dag är det 4 av 7 syskon som lever. De fyller 10 den 25 feb.


Jaktmässigt har de varit ok större delen av kullen. Temperamentsmässigt har de varit suveräna!!!

Tyvärr är det bara våra egna som startats på RR och på jaktprov.

Men det var en underbar kull i alla fall. Det sötaste jag sett i valpväg. Finns inget som slår en kull luzerner!


Har en tik i Norge jag skulle vilja veta mer om.


Skapa flashcards