Guldhund

Alla inlägg den 24 december 2012

Av Ingela Karlsson - 24 december 2012 09:15

I dag är det julafto. Och inte bara det! Det är våran Skogsvallarens Rimfrost födelsedag! Skoja blir 3 år i dag!



3 år sedan Anna messade det hade blivit valpar! Ni ska inte ha en?

Ett dygn fick vi på oss och Andreas sa Ok! Jag valde direkt på första bilderna. DEn ska vi ha. Välj inte valp på utseende sa Anna. Den eller ingen sa jag! Det blev den. Skoja!



I dag 3 år senare har jag inte ångrat mig över denna hund! Vild och busig. Av och påknapp!

Men vilken vallhund det blev av henne!

Vi har henne på vår besättning som varit tills denna höst på 100-150 tackor och så ett par hundra lamm på det. Och det fixar hon galant! Hon flyttar på allt! Hon har fått mig helt såld på vallningen!!



Hon ger mig skratt varje dag, det räcker med att se på henne så ler jag! Ett och annat grått kommer nog med tiden....


Stort grattis på 3 årsdagen vår älskade Skoja!


                              

Ovido - Quiz & Flashcards