Guldhund

Alla inlägg den 1 december 2010

Av Ingela Karlsson - 1 december 2010 11:45

Men ack vad härligt! Jag älskar vintern, jag älskar snö! Jag älskar sol! Och i dag har det varit jättehärligt väder!


-20 grader är väl i och för sig lite för kallt kan jag tycka men det går det med. Vi har fodrat en grupp tackor.


Skoja fick ett pass på 7 tackor som jag plockade ur och tog ut ute. Där ute behöver de inte pulsa i snön, i deras vintefålla för det är upptrampat. Perfekt att köra minivallningar i. Det är väl ungefär som en 25:a. Man får ju köra lite i alla fall. För det går ju inte nu att träna på fälten med dem i snön. Känns inte så jäkla snällt. Det är skillnad om vi måste flytta dem då får de väl allt gå.


  


I dag kändes det som om hon börjar hitta balansen igen. Har gjort en övning för det som jag glömt bort.

Känner att jag borde träffa Kennelmamma snart och få ett par ögon på oss.

Hon är så duktig min lilla stjärna. Höger och vänster klarar hon riktigt bra. Visst blir det galet i bland. Men man ser att hon i bland är på väg åt fel men så väljer hon rätt. Då ler jag!

Detta med vallning har tagit mitt hjärta! Och även lilla Skoja!


  


Sedan blev det promenad med alla dårar. Witch stod bara och skrek! Rakt ut! Hon klarade inte -20 grader och pulsa i snö! Så hon fick vara i bilen. Luzzan var med en snabb stund sedan ville hon in med. Men de andra stollarna bryr sig inte. De springer och springer och bara älskar detta vita!


Det som är fascinerande är att Skja varit ute med oss med djuren i kanske 3-47 timmar i -20 grader. Det jag gjorde var att jag la på ett fleece. För jag vill inte hon ska vara för kall. Hon har ju varit med och jobbat med djuren i dag, inte bara träningsvallat. Först jobba och sedan ligga och så jobba så ligga. Men hon noterar inte kylan när hon är med djuren. Hon har inte lyft en tass. Hon har varit med och är helt koncentrerade på det hon ska, djuren!

Hon är enastående denna 15 kg klump....


    



Skapa flashcards