Guldhund

Alla inlägg den 20 december 2010

Av Ingela Karlsson - 20 december 2010 17:15

Idag har det varit fullt ös som vanligt.


Moltas fick åka till frissan för att bli fin. Nu är han så fin med pälsen på plats. Han är en riktig goding.

Tack Lorna!

Sedan blev det promenad med alla hundarna. Kunde ju inte gå före trimningen med tanke på hur han beter sig på promenaderna... han är mer under snön så han blir snöig och dyblöt!


      


Just det ja, Bianca var hos oss i helgen. Gick jättebra. Denna gång lät jag henne vara med oss hela tiden och så vaktade jag på katterna. Eller på Bianca. Men jag tog henne första gången hon tittade på Ulla, så sedan skötte hon sig fint. Hon låste sig inte på varken katter, kanin eller marsvin.

Hon får mig att inse att jag vill ha rottis igen. En gårdshund som går och lufsar och är bara helt underbar som denna ras är!

Bianca är en fantastisk rottis. Underbar att ha att göra med, snäll så man blir grön, men jag känner mig trygg med att hon skulle säkert hjälpa mig om jag blev överfallen. Helt underbar!


Skoja fått ett pass i LINA. Gick bra. Fina stopp och lite sakta träning. De är lite springiga först men sean förstår de att det är bäst att göra som Baby vill,....


Kvällen avslutades med Hazard med den mediala gruppen. Vi hade jättetrevligt och hade det så mysigt hos Anki. Nike fick följa med, men hon sköter sig bra.


Sedan undrar jag hur fräcka en del människor kan bli. Jag skriver inte mer än så.

Skapa flashcards