Guldhund

Alla inlägg den 27 december 2010

Av Ingela Karlsson - 27 december 2010 12:00

... Emma.

Det var titeln på boken som trollband mig så totalt. Jag fick den av syrran i julklapp. Hon har sinne för det där med bra böcker.

denna bok har jag läst ut tidigt i morse.Läste i går inatt och på morgonen.

Det var en av av de allra bästa böckerna, om inte den allra bästa bok jag någonsin läst.

Boken är Emmas egen version av hur det var att förlora sin barn Max och Saga. Den sjuka tyskan som slog ihjäl dem, och nästan Emma med.

Vilken fantastisk kvinna och vilken man (inte barnens pappa). Så starka mitt i all bedrövelse. Hon lever än i dag med sin Thomas och de fick en egen dotter i år som heter Julia. Att de orkade hålla i hop. Och Thomas som får leva med bilderna av när han hittade dem. Stackars man, att han inte sitter på psyket beundrar jag.

en oerhört stark bok, och så fantastiskt skriven. Jag kan bara säga att LÄS DEN!


  


Gått med hundarna. Kollade i Bellevue vid balen till våra vilda. Oj oj vad spår. På tal om djur så var det två harar i går kväll vid Djulpan. Ingen av hundarna såg dem.. phu... Men Witch fick komma ut och jaga lite i koppel. Gissa om det lät något...

Under promenaden så började Lorna ropa hejsan från sin trapp, Witch drog som en avelöning till henne för att få en pannekaka. Som blev två....


Varför gå in under tak när mankan ligga ute vid maten och sova?


  


Vallade inte i dag. Jag gick en själv till dem och kelade lite. Det tar fem minuter innan de kommer fram utifall att den lilla monstret är med och lurar någonstans. Men gud vad de är goa. Kattis var nog värst. Vilken underbar liten tacka. drutten var framme men jag fick inte känna på hennes växande mage,,, vilket kattis tillät gladeligen. Våra fina flickor.





Skapa flashcards