Guldhund

Alla inlägg den 4 december 2010

Av Ingela Karlsson - 4 december 2010 23:00

Är man egen företagare är man nog aldrig ledig. Jag klagar inte när jag skriver det utan bara inser det.


Jag känner det som en förmån att vara egenföretagare och kan lägga upp mitt liv, mina arbetstider till stor del så det passar mitt sätt att vara. Sedan går det inte alltid att få som man vill, mjen grunden är så för mig.

Jag älskar nästan alltid att jobba.


I dag har vi gjort sådant jobb som måste göras, men inte är något roligt jobb. Kollat pälsar.


Skoj har varit med och jobbat hårt. Hon har legat i skiten, i bädden och i ensilaget och i snön om vart annat. Hon luktar inte hallon kan jag väl säga. Men det är väl bara att vänja sig att har man en arbetande vallande BC så luktar de så! Kan ju liksom inte bada henne jämt, det är ju inte så bra! Fast i dag var det gränsfall.


Efter det var det hem och duscha och ta på sig ren kläder som inte luktade får.

Och steka 5 kg köttbullar.... Som tur var så rullade farmor och mamma dem åt mig! Så jag behövde bara steka dem! TACK!


Så nu har vi stekt 8 kg köttbullesmet till köttbullar! Så det ska räcka till jul. De första ter kilona jag gjorde tidigare i veckan är det 40 st kvar av..... Och det är inte jag som tjuvat dem...


I morgon är det valpkurs och allmänlydnadskurs.


      

Skapa flashcards